نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در کرمانشاه برگزار شد

مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی امروز(۱۳ دی ماه) در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، سردار مسگریان فرمانده قرارگاه رمضان سپاه پاسداران، استاندار کرمانشاه، فرمانده هان نظامی و انتظامی استان و جمعی از خانواد‌های شهدای کرمانشاهی مدافع حرم برگزار شد.

 

براساس این گزارش، آیت الله  مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت:  حاج قاسم فرد کم نظیری بود، او تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) و هشت سال دفاع مقدس بود که منشا خدمات بزرگی به اسلام شد.

 

وی تصریح کرد: حضور فیزیکی حاج قاسم همه خدمت بود و نمی توانیم لحظه‌ای از زندگی ایشان را پیدا کنیم که در حال خدمت نبوده است و امروز هم با شهادتش به اسلام خدمت می‌کند، بطوریکه اگر حاج قاسم ۵۰ سال دیگر هم زنده بود چنین خدمتی بعد از شهادتش به اسلام نمی‌شد.

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان با شااره به اینکه  شهید سلیمانی یک فرد نبود بلکه یک مکتب بود که در مکتب امام (ره) پرورش یافته بود، افزود: مکتب امام راحل (ره) و شهید سلیمانی یک نگاه نافذ، عمقی و بسیار متفاوت از نگاه ظاهری به اسلام ناب و توحید واقعی دارد که مولفه اصلی و مورد تأکید شهید سلیمانی نگاه به ولایت فقیه و جایگاه ولی فقیه بود.

 

وی تصریح کرد: حاج قاسم نشان داد وقتی ما حرکت می‌کنیم و هنگامی که در میدان جنگ و جهاد با دشمن حضور پیدا می‌کنیم، پیروز هستیم سکوت و سکون تنها چیزی است که مسلمانان را ذلیل می‌کند حاج قاسم مظهر حرکت بود، نشانه جهاد بود و از هیچ قدرتی نمی‌ترسید و هیچ قدرتی را غیر از قدرت الهی معتبر نمی‌دانست بنابراین مقاومت این درس را گرفته که باید بی‌توقف ادامه دهد و استمرار جهاد عامل حیاتی سعادت همه ماست.

ریحانی در پایان گفت: مکتب امام گفت پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد و مکتب شهید سلیمانی گفت اگر عاقبت بخیری، موفقیت و رضای خداوند را می‌طلبید نگاه ولایت‌مدارانه و راستین به ولی فقیه داشته باشید.

 

گفتنی است  درپایان این مراسم از ۱۶ خانواده‌ شهید کرمانشاهی مدافع حرم که همگی در سال‌های اخیر پیش از فرمانده خود به شهادت رسیدند، تجلیل و تقدیر شد.

کد خبر 1010979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha