پلمپ ۷۵ کارگاه متخلف در خوزستان

غمگین از پلمپ ۷۵ کارگاه به علت شرایط خطرناک محیط کار و عدم توجه به تذکرات بازرسان کار در استان خوزستان خبر داد و گفت: در مسیر اجرای ماده ۱۰۵ قانون هیچگونه مسامحه‌ای با کارفرمایان متخلف صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ارسلان غمگین» ظهر امروز (شنبه  ۱۳ دی) در جمع خبرنگاران، از پلمپ ۷۵ کارگاه به علت شرایط خطرناک محیط کار و عدم توجه به تذکرات بازرسان کار  در استان خوزستان خبر داد و اظهار کرد: به منظور اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار و در جهت صیانت از نیروی کار و حفظ سلامت و ایمنی کارگران، از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون، تعداد ۷۵ کارگاه ناایمن را پس از تذکرات روال در خوزستان توسط بازرسان کار شناسایی و با دستور مقام  قضایی تا رفع نواقص و تذکرات داده شده پلمپ شدند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: در مسیر اجرای این ماده قانونی هیچگونه مسامحه‌ای با کارفرمایانی که آیین‌نامه‌های ایمنی و حفاظت فنی را رعایت نکرده اند و جان کارگران را به خطر می‌اندازند، صورت نمی‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه ابلاغ جدید ریاست قوه قضاییه از سوی اداره کل بازرسی به استان‌ها ارسال شد تصریح کرد: این دستورالعمل به تمامی بازرسان کار استان و ادارات اجرایی در جهت صیانت از نیروی کار ابلاغ شده و بر همین اساس بازرسان کار با جدیت بیشتری در بازرسی‌های خود با کارگاه‌های خاطی برابر مقررات برخورد قاطع خواهند کرد.

 

غمگین با تاکید به کارفرمایان یاد آور شد: نسبت به ایمن‌سازی محیط کارگا‌‌ه‌های خود که کارگران در آن مشغول هستند اقدام کنند، درغیراین صورت بنا به ماده ۱۰۵ قانون کار و ماده ۶ دستورالعمل جدید ریاست قوه قضاییه با این کارفرمایان و کارگاه‌ها برخورد سریع و قاطع صورت خواهد گرفت.

 

کد خبر 1011025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha