مرحوم آیت الله مصباح یزدی در مسیر مبارزه و فرماندهی جنگ نرم شهید سلیمانی دیگری بود

حجت الاسلام ابراهیمی پور مرحوم آیت الله مصباح یزدی را در مسیر مبارزه و فرماندهی جنگ نرم شهید سلیمانی دیگری خواند و گفت: لازم است همانند شهید سلیمانی کمیته ای برای بزرگداشت این عالم ربانی و فقیه مجاهد در منطقه آزاد اروند و شهرستان آبادان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» ظهر امروز (شنبه 13 دی) در آئین رونمایی از دو اثر نماهنگ «سردار خونین بال» کار از گروه همخوانی و مدیحه سرایی مصباح الهدی آبادان و «میراث سلیمانی» کاری از گروه سرود ابن رضا (ع) آبادان که با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و معاونت فرهنگی سپاه آبادان تولید شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه مرضیه (س) و تسلیت رحلت عالم ربانی آیت الله مصباح یزدی و گرامیداشت نخستین سالروز شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده اظهار کرد: همه ما و حتی نخبگان ما اطلاعات مان نسبت به شهید فخری زاده بسیار پائین است، از سال 70 تا روز شهادت، آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی به دنبال آن بودند تا این دانشمند هسته ای را به دلیل تاثیر شدیدی که در حوزه های مختلف خنثی سازی تحریم و شکست اقتدار دشمن که در سایه تحریم ها برای خود به وجود آورد را از ما بگیرند.

 

امام جمعه آبادان به رحلت عالم ربانی آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد و افزود: امروز برای همه کسانی که با مکتب این عالم مجاهد آشنایی دارند روز بسیار سنگینی است و مصیبت عظیمی برای امت و جامعه اسلامی به ویژه برای رهبر معظم انقلاب است.

 

وی مرحوم آیت الله مصباح یزدی را در مسیر مبارزه و فرماندهی جنگ نرم شهید سلیمانی دیگری خواند و بیان کرد: این عالم مجاهد در حوزه های مختلفی ورود کرد، مقام معظم رهبری صبح امروز در پیام تسلیت خود 15 وصف و ویژگی مرحوم آیت الله مصباح یزدی را بیان کردند که هر کدام از آنها نشانه عظمتی است که باید ساعت ها بر روی آن بحث کرد، لذا نباید از کنار ارتحال این شخصیت بزرگ به همین سادگی عبور کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیی پور بر لزوم معرفی مکتب مرحوم آیت الله مصباح یزدی همانند مکتب شهید سلیمانی تاکید کرد و ادامه داد: مکتب مرحوم آیت الله یزدی مکتب تربیتی شاگردان ولایی است و باید در این مسیر نیز قدم برداریم و ایشان را هم معرفی کنیم، اندیشه او را باید دید، علامه مصباح در آخرین وصیت خود می فرماید به جرات می گویم در طول تاریخ اسلام بعد از ائمه اطهار (ع) کسی به جامعیت رهبر معظم انقلاب سراغ ندارد و امتیازات ایشان را بسیار چشم گیر و اعجاب آور خواند.

 

وی از مسئولان فرهنگی منطقه آزاد اروند و شهرستان آبادان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان خواستار تشکیل کمیته بزرگداشت مرحوم آیت الله مصباح یزدی شد و اضافه کرد: این مجاهد روحانی می دانست که اگر در مقابل مولای ما و رهبر جامعه ما تعظیم کند در مقابل امام زمان (عج) تعظیم خواهد کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در خصوص مرحوم آیت الله یزدی فرمودند ایشان عالم ربانی، فقیه، حکیم، مجاهد، متفکری برجسته، مدیر شایسته، زبان گویای حق، پای با استقامت حق، مربی بود و شاگردانی نیز پرورش داده است، هر کجا که انقلاب به ایشان نیاز داشت حضئر پیدا می کرد.

 

وی با تقدیر از معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند و معاونت فرهنگی سپاه آبادان برای حمایت از آثار اسلامی و دینی ابراز کرد: وقتی بخواهیم مکتب، یاد و نام شهید سلیمانی را زنده نگه داریم نگاه مان این است که یاد و خاطره تمام شهدای هشت سال دفاع مقدس  و مدافع حرم را زنده نگه داریم، مکتب شهید سلیمانی مکتب یک فرد نیست بلکه مکتب جهاد، شهادت، اخلاص، معرفت، بصیرت و اقتدای به مولای در همه صحنه ها است.

 

امام جمعه آبادان شهید سلیمانی را آینه ای کامل، جامع و تمام نمای شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم خواند و تاکید کرد: نباید تصور کرد وقتی که می خواهیم یاد شهید سلیمانی را زنده نگه داریم شهدای دیگر مدافع حرم از جمله شهید حججی ها، همدانی ها، دریساوی ها، مکی ها، کائدخورده ها و سیاح طاهری را فراموش کنیم بلکه همه این بزرگوران در آینه شهید سلیمانی تجلی پیدا کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: مکتب شهید سلیمانی تربیت کنندگان سربازان مکتب امام خامنه ای است. در این مکتب جوان، پیر، تحصیل کرده، با سواد، بی سواد، شهری، روستایی و حتی مادران شهدا که یک شهید را دادند دوباره با افتخار برای تبلیغ این مسیر فرزندان دیگر خود را برای دفاع از حق و ولایت وارد صحنه می کنند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه شهید سلیمانی نه تنها برای جنگ بلکه برای جریان سازی فرهنگی نیروسازی می کرد گفت: ایشان نه تنها برای جریان سازی فرهنگی بلکه هر کجا که جامعه نیاز به او و مکتب شهید سلیمانی داشت متواضعانه، گمنام و بدون اثری برای معرفی خود و مجموعه خودشان وارد می شدند.

 

وی اذعان کرد: شهید سلیمانی در سیل سال گذشته خوزستان متواضعانه بر دستان عزیز گزفتار سیل در شادگان که عکس امام را عاشقانه روی سر گذاشته بود بوسه می زند تا این مکتب ولایت و عشق به امامت و امامین انقلاب همچنان سرلوحه همه مردم ما باشد.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه چکیده ای از وصیت نامه شهدا در وصیت نامه شهید سلیمانی وجود دارد تصریح کرد: اگر بر روی وصیت نامه این شهید والامقام کار کنیم به صورت جامع به همه وصیت شهدا عمل کرده ایم، اگر می خواهیم اهداف شهدا را دنبال و عملیاتی کنیم برای عملیاتی کردن و درک آن بسیار سخت است برای فهم این مکتب باید جان بدهیم تا به مخاطبانش برسد.

 

وی با اشاره به اینکه باید مسیر را هموار کرد یاد آور شد: اگر به دنبال معرفی شهدا هستیم بهترین آینه شهید سلیمانی است و امروز اگر در حوزه مدیریتی و اجرایی و تقنینی نیازمند هستیم باید این مکتب را معرفی کنیم، مکتبی که بی منت خدمت می کند و همه عمرش را برای خدمت به جامعه سپری کرد.

 

کد خبر 1011044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha