کتابخانه خیرساز مرحومه فهیمه زینلی در نیشابور افتتاح شد

حجت الاسلام سبزیان گفت: کتابخانه خیرساز مرحومه فهیمه زینلی در نیشابور به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «علی اکبر سبزیان» در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی خیرساز مرحومه فهیمه زینلی در نیشابور که با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان،مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی،علیرضا قامتی، معاون استاندار و فرماندار نیشابور، مسئولان و خانواده خیران کتابخانه ساز شهرستان برگزار شد؛ با اشاره به سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی در مکتب کتاب، شهید سلیمانی شد و افتتاح هر کتابخانه نویدی برای پرورش سلیمانی و سلیمانیهاست.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: امروز کتابخانه های عمومی مرکز رشد و ترقی و پیشرفت جامعه بویژه کودکان و نوجوانان ما هستند و در حال حاضر نیز کتابخانه زنده یاد علی آبادی شهرستان که چند سال قبل به همت خانواده مرحوم مهندس علی آبادی احداث شد مرکز رشد و بالندگی جامعه است.

 

وی با اشاره به هزینه ۵ میلیارد ریالی برای احداث این کتابخانه؛ اظهار داشت: این کتابخانه در سالروز شهادت سردار سلیمانی هدیه ای است به مردم شهیدپرور و فرهنگی نیشابور و همچنین در سالروز تولد زنده یاد فهیمه زینلی، افتتاح این کتابخانه به نام این مرحومه، برکات و ثواب بهره مندی از این کتابخانه توسط مردم شهرستان در خانواده مرحومه زینلی جاری و ساری خواهد بود.

 

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: خانواده مرحومه زینلی برای احداث این کتابخانه زحمات زیادی متقبل شدند و امیدواریم امروز همزمان با شروع به کار این کتابخانه روح فرزند فقید این خانواده نیک اندیش مهمان سفره سخاوت حضرت فاطمه زهرا(س) باشد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: این کتابخانه از امروز مرکز رشد و تربیت و پرورش و تعلیم اعضایی خواهد بود که در آینده شخصیتهای بزرگ ایران اسلامی خواهند بود.

 

خواهرزاده مرحومه فهیمه زینلی نیز در این مراسم از اینکه کتابخانه ای در شهر نیشابور با نام و یاد خاله  فقید خود فعالیت خواهد داشت ابراز خرسندی کرد.

 

آناهیتا زنده دلان ادامه داد: امیدوارم این کتابخانه و فضایی که جهت بهره مندی علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در این مکان ایجاد خواهد شد باعث شادی و آرامش روح مرحومه فقید خانواده ام باشد.

 

شایان ذکر است این کتابخانه با نیت خیر خانواده مرحومه فهیمه زینلی در زمینی به مساحت 150متر مربع و زیربنای 120 متر مربع و با هزینه 5میلیارد ریالی در محل پارک رضوان شهرستان نیشابور آغاز به کار کرد.

کد خبر 1011078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha