کاهش ۲.۵ درصدی نرخ ولادت در شهرستان درمیان

محمد زاده از کاهش ۲.۵ درصدی نرخ ولادت در ۹ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در شهرستان درمیان خبر داد.

«محمدحسن محمد زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند با اشاره به کاهش 2.5 درصدی نرخ ولادت در این شهرستان در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در ۹ ماهه اول امسال ۷۸۹ واقعه ولادت در شهرستان داشته ایم که ۱۰۰ درصد آنها در مدت زمان قانونی به ثبت رسیده است.

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان درمیان با بیان اینکه از 789 مورد واقعه ولادت در شهرستان درمیان 415 واقعه پسر و 374 واقعه دختر بوده است، فراوانی نام ها در نوزادان پسر را محمد، محمدطاها، محمدصدرا و در نوزادان دختر را فاطمه، سدنا و مرسانا اعلام کرد.

 

وی از ثبت نام هزار و 426 نفر از جمعیت واجد شرایط کارت هوشمند ملی در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح هوشمند سازی کارت های ملی (اسفند 92)  تاکنون برای 36 هزار و 369 نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است.

 

وی در خصوص صدور کارت ملی یادآور شد: بر اساس آمار ارائه شده از ابتدای اجرای طرح تاکنون 92.37 درصد مردم کارت هوشمند ملی خود را تحویل گرفته و بیش از 7 درصد مردم (3001 نفر) هنوز برای دریافت کارت ملی خود اقدامی نکرده اند.

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان درمیان با بیان اینکه در گذشته افراد برای دریافت کارت ملی ابتدا باید برای پیش ثبت نام به دفاتر پیشخوان مراجعه می کردند، گفت: با توجه به شرایط موجود در حال حاضر افراد با مراجعه به ادارات ثبت احوال بدون پیش نیاز می توانند به طور مستقیم برای ثبت نام اقدام کنند.

 

محمدزاده تاکید کرد: تعدادی کارت ملی هوشمند صادر و برای افراد ثبت نام شده  پیامک ارسال شده اما متاسفانه تاکنون کسی برای دریافت کارت مراجعه نکرده است این در حالی است که مدت نگهداری کارت های صادر شده در اداره شهرستان کوتاه است.

 

وی در خصوص صدور شناسنامه برای افراد بالای 15 سال گفت: در 9 ماهه امسال هزار و 631 جلد شناسنامه برای افراد صادر شده است و از ابتدای طرح (خرداد 90) هم تا کنون برای 24 هزار و 51 نفر شناسنامه صادر شده و میزان پوشش در زمینه صدور شناسنامه 62 درصد می باشد.

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان درمیان با اشاره به فعالیت 3 دفتر خانه در این شهرستان گفت: از این تعداد دو دفتر خانه در شهرهای اسدیه و گزیک مختص ازدواج بوده و یک دفتر خانه هم برای طلاق می باشد.

 

محمد زاده میزان ثبت واقعه ازدواج در 9 ماهه امسال در این شهرستان را 387 واقعه اعلام کرد و گفت: این آمار نشان از افزایش 19.8 درصدی واقعه ازدواج در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

 

وی با اشاره به ثبت 36 واقعه طلاق در این شهرستان در 9 ماهه اول امسال افزود: این آمار نشان می دهد که میزان طلاق در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.7 درصد کاهش دارد.

 

کد خبر 1011130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha