نرخ بیکاری در لرستان ۱۴ درصد است

عبدالهی با بیان اینکه محاسبه شاخص فلاکت در استان لرستان امری بسیار دشوار است، گفت: هم اکنون آمار فلاکت در استان لرستان بالغ بر ۱۴ درصد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « اسد عبدالهی» امروز (۱۴دی) در نشست خبری مجازی، اظهار داشت: طبق آخرین آمار نرخ بیکاری در لرستان ۱۴ درصد است.

 

معاون اقتصادی استاندار لرستان افزود: در یک برهه شاخص تورم و فلاکت در استان لرستان بالاترین رتبه کشور بود اما امروز این چنین نیست.

 

وی بیان کرد: برای بدست آوردن درصد دقیق بیکاری و میزان تورم معمولا چند منبع آماری وجود دارد مانند سرشماری های عمومی نفوس و مسکن که در گذشته بصورت هر ده سال یکبار انجام می گرفت و سپس بصورت هر پنج سال یکبار و بعد ها بصورت هر سال یا هر فصل یکبار این کار انجام می گرفته است که در بر اساس آن نرخ تورم در استانها نیز مشخص می شود.

 

عبدالهی افزود: در روشهای دیگری گروهی بنام پرسشگر مشخص می شوند که از طریق تماس تلفنی با مراجعه حضوری در خصوص وضعیت بیکاری استان اطلاعاتی به دست می آروند و جمع بندی می کنند و در نهایت بر اساس روشهای نمونه گیری، درصد وضعیت بیکاری، نرخ تورم و در نهایت نرخ فلاکت در هر استان مشخص می شود.

 

معاون اقتصادی استانداری لرستان اظهار کرد: اعتقاد بر این است که چون آماری که بدست می آید، آمار چندان دقیقی نیست لذا پس نمی توان بصورت قاطع نتیجه گیری کرد.

کد خبر 1011202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha