ایجاد بیش از ۲۷۰۰  فرصت شغلی برای افراد تحت حمایت کمیته ‌امداد

شیخی‌زاده گفت: با پرداخت ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۷۰۴ فرصت شغلی برای نیازمندان و افراد تحت حمایت کمیته امداد امام در کردستان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمدرسول شیخی‌زاده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان در جلسه بصیرت‌افزایی و گرامیداشت یاد و خاطر شهید سلیمانی که با حضور کارکنان کمیته امداد کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد کردستان در 9 ماهه امسال با پرداخت 117 میلیارد تومان تسهیلات 2 هزار و 704 فرصت شغلی برای نیازمندان و افراد تحت حمایت کمیته امداد امام در کردستان ایجاد کرده است.

 

 وی افزود: تسهیلات اشتغال مددجویان از سه محل صندوق ولایت کمیته امداد، تبصره 16 بانک‌های عامل و اشتغال پایدار روستایی تامین شده است.

 

وی ایجاد اشتغال برای مددجویان را از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد کردستان برای توانمندسازی مددجویان دانست و اعلام کرد: ایجاد اشتغال از طریق کاریابی از دیگر حوزه‌هایی است که کمیته امداد برای استفاده از ظرفیت کارگاه‌های موجود به آن ورود پیدا کرده است و در همین راستا با تشویق کارگاه‌های اشتغال موجود برای 162 مددجو اشتغال ایجاد شده است.

 

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان، کمیته امداد کردستان وارد فاز جدیدی در راستای درآمدزایی برای خانواده‌های نیازمند شده و در همین راستا ایجاد پنل خورشیدی در مرحله نخست برای 240 خانوار مددجو شروع شده است.

 

شیخی‌زاده اضافه کرد: هزینه اجرای این برنامه از سه محل اعتبارات کمیته امداد برابر با 2 میلیارد و 400 میلیون تومان، 2 میلیارد و 400 میلیون تومان حمایت سازمان برنامه و بودجه و مابقی از محل تسهیلات بانکی تامین خواهد شد.

 

وی همچنین مسکن را از مهم‌ترین دغدغه مددجویان زیرپوشش این نهاد برشمرد و گفت: طی 5 سال گذشته با تلاش همکاران، حمایت بانک‌ها و کمک خیرین  2 هزار و 202 واحد مسکونی برای مددجویان کردستانی احداث و 3 هزار و 400 واحد مسکن مددجویی نیز بهسازی و تعمیر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در 9 ماه گذشته نیز 26 واحد مسکونی با صرف 2 میلیارد و 700 میلیون تومان برای مددجویان زیرپوشش این نهاد خریداری شده است، تصریح کرد: در قالب تفاهم نامه با سپاه 404 واحد به مبلغ 21 میلیارد تومان تحویل خانواده‌ها شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) کردستان خاطرنشان کرد: یک تفاهم نامه با سازمان برنامه‌ریزی، بنیاد مسکن و غیره برای ساخت 2 هزار واحد مسن مددجویی عقد شده است که تا این لحظه 900 واحد را عقد قرارداد 644 واحد در مرحله سفت کاری و 218 واحد آمده تحویل است.

 

در حال حاضر 73هزار  و 493 خانوار با 153 هزار و 453 نفر زیرپوشش خدمات کمیته امداد هستند و 32 هزار و 802 خانوار از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کردستان را خانواده‌های با سرپرست زن تشکیل می‌دهند.

 

 

کد خبر 1011346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha