۲۲۰ مقاله به دومین همایش ملی «ادبیات مقاومت» رسید

رییس دانشگاه کوثر بجنورد با بیان اینکه دومین همایش ملی ادبیات مقاومت با محوریت ویژه شهید «حاج قاسم سلیمانی» ۱۷ دی ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: ۲۲۰ مقاله از ایران و چهار کشور منطقه به این همایش رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «علیرضا حسینی» امروز یک شنبه (14 دی ماه) در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری همایش ملی «ادبیات مقاومت» با محوریت «شهید حاج قاسم سلیمانی» در بجنورد خبر داد و گفت: این همایش به صورت مجازی و برای دومین دوره به میزبانی دانشگاه کوثر بجنورد برگزار می شود.

 

رییس دانشگاه کوثر بجنورد با بیان اینکه 220 مقاله از ایران و چهار کشور منطقه به دبیرخانه این همایش رسیده است، افزود: از این تعداد، 15 مقاله از کشورهای لبنان، سوریه، عراق و بحرین دریافت شده است.

 

وی با بیان اینکه این همایش در دو بخش ویژه «شهید حاج قاسم سلیمانی» و بخش عام برگزار می شود، اظهارکرد: در هر دو بخش مقالات با کیفیتی دریافت شده که تلاش می کنیم مقالات برگزیده در مجلات معتبر هم به چاپ برسد.

 

حسینی با بیان اینکه برگزاری موفق اولین همایش ادبیات مقاومت در سال 96 ما را مصمم کرد تا دومین دوره آن را هم برگزار کنیم، افزود: در شروع کار بخش ویژه نداشتیم اما پس از شهادت سردار سلیمانی بنا شد با توجه به شخصیت والا و بزرگوار این شهید والامقام و ضرورت فعالیت پژوهشی در این راستا، بخش شهید سلیمانی را به عنوان بخش ویژه این همایش اضافه کنیم.

 

رییس دانشگاه کوثر بجنورد با اشاره به اینکه این همایش قرار بود خردادماه سال 99 برگزار شود، گفت: اما بنا بر درخواست متقاضیان، مهلت شرکت در همایش و ارسال مقاله سه دوره تمدید شد.

 

وی با بیان اینکه این همایش صبح روز چهارشنبه هفدهم دی ماه از ساعت 9 صبح در محل سالن اجتماعات بانک ملی بجنورد برگزار می شود، افزود: با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت عدم تجمع، تعداد محدودی برای این همایش دعوت شده اند و مابقی علاقه مندان از طریق فضای اسکای روم می توانند در این برنامه حضور یابند.

 

حسینی از جمله مهمانان ویژه این همایش را شاعران آیینی از جمله «افشین علا» و «قاسم صرافان» معرفی کرد و افزود: در این همایش 20 مقاله ارائه خواهد شد که در نهایت چهار مقاله برتر انتخاب و معرفی می شود.

   

وی از جمله محورهای بخش ویژه شهید سپهبد سلیمانی را نقش شهید سلیمانی در ارتقای صلح و امنیت منطقه و جهان اسلام،  نقش این شهید در ایجاد وحدت در جبهه ­های اسلامی، راهبرد صیانت از دستاوردهای شهید سپهبد قاسم سلیمانی،  نقش شهید در تغییر موازنه قدرت در منطقه و جهان اسلام،  نقش این سردار اسلام در ناکامی طرح­ های آمریکایی و اسراییلی در منطقه خاورمیانه و نقش دیپلماسی فعال شهید سپهبد قاسم سلیمانی در منازعات منطقه اعلام کرد.

 

رییس دانشگاه کوثر بجنورد اظهارکرد: ادبیات مقاومت و مطالعات تطبیقی، مطالعات مردم شناسی،  فرهنگ عامه و ادبیات شفاهی،  نقد اسطوره شناختی، زبان شناسی، مطالعات فرهنگی، نشانه شناسی ملی و قومی، وحدت ملی و قومی، ادبیات حماسی، مبانی انسان شناسی و فرهنگ و تاریخ ایران باستان هم بخشی از محورهای بخش عام به شمار می رود.

 

حسینی با بیان اینکه مقاله های برتر این همایش در پایگاه اسنادی علوم جهان اسلام ISC ثبت می شود، گفت: همچنین مقالات برتر در قالب کتاب به چاپ می رسد.

 

 

کد خبر 1011362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha