تسهیلات کم سود به هنرمندان صنایع دستی اعطا شود

مرحبا با بیان اینکه متاسفانه هنرمندان صنایع وضعیت مالی خوبی نداشته و پشتیبانی خوبی نیز ندارند، گفت: باید تسهیلات مناسب و کم سود به این هنرمندان اعطاء شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«غلامرضا مرحبا» امروز(یکشنبه، ۱۴ دی) در جریان بازدید از کارگاه های گلیم بافی روستای عنبران در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: عنبران روستای هنر و ظرافت است.

 

نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت با بیان اینکه هنر با خون مردم این منطقه عجین شده است، افزود: از سالیان گذشته و زمانی که پدربزرگ های ما بودند و ما به یاد داریم بسیاری از وسایلی که در منازل مردم آستارا استفاده می شد تولید دست مردم و هنرمندان عنبران بود.

 

وی با اشاره به اینکه بامپوش های زیبا و منحصربه‌فرد که هویت آستارا را تشکیل می دادند در عنبران تولید می شد، تصریح کرد: متاسفانه الان بعضی از آنها کمرنگ شدند که باید دوباره به آنها بپردازیم و پررنگ شان کنیم.

 

مرحبا با بیان اینکه عنبران دیار هنر است و مردم این روستا هنرمندانی زبده و کاربلد هستند، گفت: گلیم یکی از زیباترین دست بافته ها و ساخته های مردم این منطقه است.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی از فعالیت ۷۰۰ گیلم باف در روستای عنبران این شهرستان خبر داد و افزود: عمدتا بانوان گلیم بافان این روستا را تشکیل می دهند.

 

وی هنرمندان رشته های صنایع دستی به ویژه هنرمندان گلیم باف را نیازمند حمایت دانست و خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته و اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان و اداره مربوطه شهرستان تسهیلاتی به برخی فعالان این رشته پرداخت کرده است.

 

مرحبا گفت: برای اینکه پشتیبانی از گلیم بافان را افزایش بدهیم برای ساخته های هنرمندان این رشته بازاریابی کرده و تولیدات آنها را در بازارهای ملی و بین المللی عرضه کنیم و مردم ایران و دنیا را با این آثار هنری بی بدیل و بی نظیر آشنا کنیم.

 

نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت با بیان اینکه هنر مردم روستای عنبران در گلیم خلاصه نمی شود و مردم این روستا در هنر سفالگری و خلق آثار چوبی نیز مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: نباید از این رشته ها و ظرفیت نیز غافل شد باید به موقع به همه این ها بپردازیم و آنها را تقویت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه هنرمندان صنایع وضعیت مالی خوبی نداشته و پشتیبانی خوبی نیز ندارند، افزود: باید تسهیلات مناسب و کم سود به این هنرمندان اعطاء شود.

 

مرحبا با بیان اینکه مواد اولیه تولید آثار را باید به موقع به هنرمندان رسانده شود تا بتوانند همچنان به تولید آثار بپردازند و اجازه ندهند این هنر اصیل از بین برود، تصریح کرد: تلاش می کنیم مشکلات هنرمندان حل شود و ان شاء الله خبرهای خوبی نیز به اطلاع مردم برسانیم.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به اعطای ۲ میلیارد ریال تسهیلات به گلیم بافان اشاره کرد و افزود: بانک ها بسته های تسهیلاتی برای گلیم بافان و سایر هنرمندان رشته های صنایع دستی در نظر گرفته و به آنان اعطا کنند.

 

مرحبا با اشاره به طرح هر روستا یک محصول صندوق کارآفرینی امید، خاطرنشان کرد: در این رابطه ۱۳ میلیارد ریال به گلیم بافان روستای عنبران پرداخت شده است.

 

 

کد خبر 1011363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha