النمر یک انقلاب پیروز است/ پنجمین سالگرد شهادت رهبر شیعیان عربستان

فعالیت های پنجمین سالگرد شهادت «شیخ نمر باقر النمر» با شعار «النمر یک انقلاب پیروز است» برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرآة الجزیره، پنجمین سالگرد شهادت آیت الله «شیخ نمر باقر النمر» با شعار «النمر یک انقلاب پیروز است» در قطیف و الاحساء  و مناطق مختلف جهان برگزار می شود.

 

فعالیت های پنجمین سالگرد شهادت النمر از طریق فضای مجازی و تحصن های اعتراض آمیز در پایتخت های مختلف جهان  برای محکومیت جنایت آل سعود در همه منطقه برگزار می شود.

فعالیت های رسمی برای گرامیداشت سالگرد النمر از روز گذشته( شنبه 13 دی 1399 مطابق با دوم ژانویه 2021) آغاز شد و تا هشت روز ادامه دارد.

 

این سالگرد تاکیدی بر پیام مقاومت شیخ النمر  ودفاع از حقوق بشر و کرامت انسان است. پنجمین سالگرد شهادت النمر تلفیقی از تاریخ و فرهنک شیعه در شبه جزیره عربستان است.

 

النمر در طول مسیر زندگی اش دربرابر بی عدالتی و ظلم آل سعود مقاومت کرد. بدون شک گرامیداشت شهادت وی متبلورکردن اهداف مخالفان سیاسی و تاکید بر فعالیت ها به منظور حفظ عزت و کرامت است. عزت و کرامت پایه آگاهی سیاسی برای فرهنگ اسلامی شیعه به شمار می آید.

 

این فعالیت ها نقش النمر را در مبارزه با ظالمانی که برای تضعیف رویکرد وی تلاش می کنند، برجسته می کنند. اما با ادامه راه وی پس از گذشت پنج سال از شهادتش این رویکرد آل سعود شکست خورده است.

کد خبر 1011367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha