برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی ۳۰ درصد واحدهای صنعتی در تملک بانک‌ها

سیدمحمدی گفت: فعال‌سازی ۳۰ درصد واحدهای تمکین شده توسط بانکها برنامه‌ریزی شده که ۱۶ واحد در شهرک صنعتی صومعه‌سرا در تملک بانک‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «سیدجلال سیدمحمدی» صبح امروز(یکشنبه، 14دی) در جلسه شورای اداری شهرستان صومعه سرا اظهار کرد: بیماری کرونا و شرایطی که در آن قرار داریم سخت و پیچیده است و هر لحظه غفلت و بی توجهی اجتماعی ما سبب ظهور و تشدید این بیماری در نقاط مختل می‌شود.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه هرقدر توجه اجتماعی به رعایت پروتکل‌ها و دستورات بهداشتی بیشتر شود شاهد کاهش تلفات و ابتلا به بیماری هستیم افزود: اما عادی انگاری سبب افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها در سطح جامعه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه رفتار اجتماعی ما رابطه مستقیم با این بیماری دارد گفت: شهرستان ما در حال حاضر از نظر کرونایی وضعیت خوبی دارد که نشان دهنده این است مردم مسئولانه به این موضوع نگاه می‌کنند.

 

سیدمحمدی با بیان اینکه سردار سلیمانی به عنوان اسطوره ایثار و مردانگی در ذهن و تاریخ ایرانیان با افتخار ثبت شده است تصریح کرد: به مناسبت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم و اربعین شهید فخری‌زاده برنامه هایی به اشکال مختلف با محوریت فضای مجازی برگزار شده است.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه باید روح مردانگی این شهدا را در جامعه توسعه داد خاطرنشان کرد: هر قدر روح مبارزه ستیزی در جامعه بیشتر باشد کشور ما تضمین خواهد شد و باید از این اقدامات در راستای مبارزه با استکبار و ظلم و ستم مدد بجوییم.

 

وی اظهار کرد: استارت انتخابات ریاست جمهوری زده شده و باید برای تمهید مقدمات که یک اتفاق سیاسی و اجتماعی است و می‌تواند در شرایط فعلی حاوی پیام‌های متعددی برای دنیا باشد، تلاش کنیم.

 

سیدمحمدی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های زمان‌بندی شده 28 خرداد زمان برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره مجلس شورای اسلامی است افزود: طبق ماده 21 کلیه مسئولان موظفند سایر امکانات ادارات خود را تا پایان انتخابات در اختیار وزارت کشور قرار دهند.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه اطلاع رسانی کلیه جلسات فرمانداری از طریق سیستم شکبه دولت اطلاع رسانی می‌شود و مسئولان باید به روز پیام‌ها را چک کنند گفت: غیبت مسئولان در جلسات توجیهی ندارد و باید قبل از خروج از شهرستان حتما با فرمانداری هماهنگ باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی در زمینه واحدهای تولیدی فعال، نیمه فعال و راکد برآورد صورت گرفته است تصریح کرد: باید واحدهای راکد فعال شوند و واحدهای نیمه فعال توسعه یابد و خطوط واحدهای فعال توسعه یابد که نتایج آن توسعه اشتغال و فعال بودن چرخه اقتصادی در شهرستان می‌شود.

 

سیدمحمدی با بیان اینکه تا آخر سال بیشترین واحدهای راکد و نیمه فعال را در سطح استان، شهرستان فعال می‌کند خاطرنشان کرد: در خصوص تحقق اشتغال میزان اشتغالی که باید از این طریق ایجاد می‌شد را تا کنون به همان میزان رسانده‌ایم.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه برنامه ریزی و پیگیری جدی در خصوص شناسایی و فعال سازی 10 واحد راکد و نیمه فعال هم انجام شده است اظهار کرد: فعالسازی 30 درصد واحدهای تمکین شده توسط بانک ها برنامه ریزی شده که 16 واحد در شهرک در تملک بانک‌ها هستد .

 

وی با بیان اینکه این تملک هیچ سودی برای شهرستان ندارد افزود: در خصوص مسائل و مشکلات در روستاها، شوراها عمدتا فعالیتی انجام نداده‌اند ولی اکنون در تب و تاب انجام دادن کارها هستند در صورتی که هنر شورا هنرنمایی طی چهار سال است.

 

سیدمحمدی با اشاره به اینکه طرح روستاگردی با حضور مسئولان در سطح روستاهای شهرستان برگزار می‌شود گفت: همه دستگاه‌ها در کنار هم مشکلات را حل می‌کنیم و محور ارزیابی روسای ادارات تحقق مصوبات روستا گردی است.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه نصب بنرهای تبریک و تسلیت یک امر منسوخ شده است خاطرنشان کرد: به هیچ وجه دستگاه‌های اداری شهرستان نباید به نام خود بنر و پرده‌ای را مگر در گرامیداشت مناسبت‌ها نصب کنند.

کد خبر 1011378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha