یونان دروازه خوبی برای ورود تجار ایرانی به اتحادیه اروپا است

موافق قدیری گفت: یونان دارای موقعیت جغرافیایی و تکنولوژی و راه های آبی است که با داشتن مرزهای مشترک با سایر کشورها، دروازه خوبی برای ورود تجار ایرانی به اتحادیه اروپا به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مجید موافق قدیری»، امروز (یکشنبه 14 دی) در وبینار معرفی فرصت های تجاری کشور یونان با حضور فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی فارس گفت: حوزه های گردشگری، کشاورزی، موضوعات فرهنگی، تبادل دانشجو، صنایع و ... از تمایلات مردم یونان برای همکاری مشترک با ایران به شمار می روند.

دبیر کل و عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و یونان افزود: با وجود انجام مراودات مختلف اقتصادی ایران با یونان، این کشور در حال حاضر از شرکای اقتصادی کشور ما نیست که وجود تحریم ها نیز در این موضوع بی تاثیر نبوده است.

وی اضافه کرد: کشور یونان در راه ابریشم، نقش کلیدی دارد و دارای موقعیت جغرافیایی و تکنولوژی و راه های آبی است که با داشتن مرزهای مشترک با سایر کشورها، دروازه خوبی برای ورود تجار ایرانی به اتحادیه اروپا به شمار می رود.

موافق قدیری ادامه داد: راه اندازی مجدد خط هوایی ایران و یونان مورد توجه ما قرار دارد و از دیگر مزایای گسترش مراودات اقتصادی با یونان، پایین و ساده بودن هزینه ثبت شرکت و تولید در این کشور است.

دبیر کل و عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و یونان تاکید کرد: یونان سه منطقه آزاد با پتانسیل بالا دارد که از مالیات و عوارض کمرگی معاف هستند و از غرابت فرهنگی و تاریخی ایران و یونان می توان برای توسعه روابط اقتصادی 2 کشور بهره مطلوب گرفت.

کد خبر 1011404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha