تعلیم‌دهنده و تعلیم‌گیرنده علم در آسمان‌ها جایگاه‌ عظیمی دارند

آیت‌الله شبستری گفت: در اسلام تعلم و تعلیم هر دو اجر فراوانی دارد، تعلیم دهنده و تعلیم‌گیرنده علم نه تنها در دنیا عزیز هستند بلکه در آسمان‌ها جایگاه آنها عظیم است و مورد رشک ملائکه، دعا و استغفار آنها هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محسن شبستری» امروز پیش از آغاز درس خارج فقه حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: چهار گروه هستند که اجر و پاداش نیک آنها بعد مرگ هم به آنها می رسد.

وی درباره اولین گروه عنوان کرد: رزمنده و کسی که در حفظ حراست مرزهای اسلامی کار می‌کند از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی اسلامی حفاظت می‌کند اجر و پاداش او پس از مرگ هم به او می‌رسد.

آیت‌الله شبستری ادامه داد: چشمی که  در راه خدا شب‌زنده‌داری کند یعنی شب‌ها برای پاسداری از مرزهای اسلامی نخوابد او هم پس از مرگ اجر و پاداش دریافت خواهد کرد.

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی افزود: ما باید همه نیروهای مسلح بلاد اسلامی را دعا کنیم و کسانی را هم که شهید شدند درود بفرستیم، این روزها که زمان سالگرد و بزرگداشت شهادت سردار رشید قاسم سلیمانی است توجه داشته باشیم که او برای حفظ مرزهای ایران اسلامی بسیار زحمت کشید، نه تنها کشور ایران بلکه در کشورهای همسایه سوریه و عراق آن همه زحمت خالصانه کشید و بالاخره در این راه به دست جنایتکاران دنیا به سرکردگی آمریکا به شهادت رسید؛ او محبوبیت فوق‌العادی‌ای داشت با شهادت محبوبیت او بیشترشد.

وی درباره گروه دیگری که پس از مرگ باز هم اجر و پاداش دریافت می‌کنند، گفت: در اسلام تعلم و تعلیم هر دو اجر فراوانی دارد، در برخی احادیث است کسانی که درس می‌خوانند و درس می‌دهند نه تنها در دنیا عزیز هستند بلکه در آسمان‌ها جایگاه آنها عظیم است و مورد رشک ملائکه و دعا و استغفار آنها هستند.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه داشتن اولاد که پس از مرگ برای انسان طلب مغفرت کند از دیگر چیزهایی است که برای انسان خیرات و مبرات دارد، خاطرنشان کرد: همچنین ساخت مدرسه، بیمارستان، مسجد از دیگر باقیات و صالحاتی است که پس از مرگ هم آثار خیری برای انسان دارد و مادامی که مردم از آن صدقه جاریه استفاده می‌کنند در نامه اعمال انسان حسنات نوشته و اجرهای الهی برای او نوشته می‌شود.

کد خبر 1011425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha