بازگشایی کتابخانه عمومی ـ تخصصی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی

حسنی خونسار، گفت: در زلزله ۱۳۹۶ خسارت زیادی به کتابخانه های استان وارد شده است کتابخانه کتابخانه عمومی –تخصصی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در شهرستان گیلانغرب بعنوان سومین کتابخانه بازسازی در استان آغاز به فعالیت کرده است.

معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، گفت: در حال حاضردر شهرستان گیلانغرب،۴ باب کتابخانه عمومی در حال فعالیت است.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از کتابخانه شهرستان در آبان سال ۱۳۹۶ بدلیل وقوع زلزله و تخریب ساختمان بلااستفاده شده است که با پیگیری های بعمل آمده توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان بلاخص مدیر کل با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مکانی با وسعت۳۰۰ مترمربع طی تفاهم نامه ای به این کتابخانه اختصاص یافت.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه افزود: کتابخانه تخریب شده در زلزله قدیمی ترین کتابخانه شهرستان،است که در سال ۱۳۵۰تاسیس و با ۱۸۱۹۳ نسخه کتاب در موضوعات مختلف تا قبل از تعطیل شدن کتابخانه،۴۰۰ نفرنیز عضو فعال داشته است. 


حسنی خونسار تصریح کرد: در زلزله سال ۱۳۹۶، تعداد ۱۱ باب کتابخانه عمومی در سطح استان آسیب دیده اند که هفت کتابخانه غیر فعال شدند و تاکنون دو کتابخانه عمومی دهخدا شهرستان قصرشیرین و علامه امینی شهرستان سرپل ذهاب بازگشایی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این سومین کتابخانه بازگشایی دراستان بعد از زلزله است، گفت: شهرستان گیلانغرب، با۴باب کتابخانه عمومی،  ۱۴۰۶ متر مربع زیربنا، ۵۱۵۴۹ نسخه کتاب و ۲۰۰۳ عضو فعال در خدمت اهالی کتابدوست شهرستان می باشد.

کد خبر 1011433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha