طرح تحول اجتماعی یکی از موفق‌ترین طرح‌های سازمان  تبلیغات اسلامی است

حجت‌الاسلام نبی‌زاده طرح تحول اجتماعی را یکی از طرح‌های خوب و موفق سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: در این طرح علاوه بر اقامه نماز جماعت و انجام امورات دینی، ۹۵ درصد فعالیت و رسالت امام محله صرف رسیدگی به امور و مشکلات و ارتقای سطح محله می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده» امروز (یکشنبه 14 دی) در دیدار با رئیس اداره تبلیغات اسلامی شادگان و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شادگان از اهمیت بسزایی برخوردار است، بنابراین از راه‌های مختلف پیگیر رفع محرومیت از این شهرستان هستیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: شهر شادگان تنها شهر استان است که به عنوان پایلوت جهت حمایت از فعالیت‌های فرهنگی تبلیِغی، مساجد و ائمه جماعات از طریق بنیاد علوی و با هدایت اداره کل تبلیغات اسلامی قرار گرفته است.

 

وی با تشریح طرح‌های فرهنگی، طرح تحول اجتماعی را یکی از طرح‌های خوب و موفق سازمان  تبلیغات اسلامی دانست و افزود: در این طرح علاوه بر اقامه نماز جماعت و انجام امورات دینی، ۹۵ درصد فعالیت و رسالت امام محله صرف رسیدگی به امور و مشکلات محله، رسیدگی به محرومان، خدمات‌دهی به محله و مطالبه گری از مسئولان، رصد آسیب‌های اجتماعی محله و پیگیری و برنامه‌ریزی و حل معضلات اجتماعی و چاره‌اندیشی و ارتقای سطح موقعیت محله می‌شود.

 

در ادامه «حجت‌الاسلام مصطفی جزایری» ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان عنوان کرد:  بنیاد علوی در راستای طرح میز امامت، از ۴۰ روحانی به عنوان امام محله حمایت و پشتیبانی می‌کند و این حمایت بستگی به مولفه‌های مختلفی دارد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شادگان با اشاره به فرایند جذب و گزینش روحانیون مورد نیاز در این طرح ابراز کرد: ۲۴ نفر از طلاب و روحانیون بومی این شهرستان جهت استقرار در مساجد و روستاهای تابعه پذیرفته شدند و برای جذب سایرین با شهرستان‌های همجوار رایزنی‌های لازم صورت گرفته است.

 

«حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد» نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته، بر حمایت و پشتیبانی از ترویج معارف دینی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد بسترهای فرهنگی از جمله احداث مجتمع فرهنگی در این شهرستان اعلام آمادگی کرد.

 

کد خبر 1011442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha