بررسی ۲۰۰ پرونده در خصوص شهدای مدافع سلامت

اوحدی گفت:تاکنون ۲۰۰ پرونده در خصوص شهدای مدافع سلامت تشکیل شده که ۶۰ پرونده مصادیق قطعی شهید را به خود اختصاص داده اند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سعید اوحدی در نشست خبری که امروز 14 دی ماه برگزار شد، درباره بیمه شهدای سلامت گفت: آیین نامه ای را ستاد ملی کرونا و ستاد کل نیروهای مسلح برای مصادیق شهدا تدوین کرده اند و کمیته ملی نیز با حضور بنیاد شهید، سازمان برنامه و بودجه و استخدامی کشور تشکیل شده که جلسات منظمی برگزار می کنند.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: تاکنون 200 پرونده در خصوص شهدای مدافع سلامت تشکیل شده که 60 پرونده مصادیق قطعی شهید را به خود اختصاص داده اند.

 

وی همچنین درباره ساماندهی گلزار شهدا نیز بیان کرد: بر اساس قانون ایثارگران مسئولیت ساماندهی گلزار شهدا بر عهده وزارت کشور، استانداری و شهرداری تهران است که با نظارت بنیاد شهید صورت می گیرد اما حفظ هویت و اصالت مزارها یکی از ماموریت های اصلی ما است. تاکنون 80 درصد گلزار شهدا بهسازی شده اند و 20 درصد باقی مانده که تاکید کرده ایم ملاحظاتی که مقام معظم رهبری فرموده اند را رعایت کنند.

 

وی در خصوص تاثیر تحریم ها بر داروی جانبازان بیان کرد: تحریم های ظالمانه ای که استکبار علیه مردم به صورت عام تحمیل کرده است در هیچ برهه ای از تاریخ به این دشواری و ظالمانه نبوده است؛ حتی دارایی های ما در کشورهای مختلف نیز بلوکه شده و حق استفاده از پول های خودمان را نداریم. ما در برخی از داروها خودکفا شده ایم اما در برخی از داروها که جانبازان نیاز دارند، مورد تحریم هستند یعنی آنها می گویند که داروها تحریم نیست اما برای پرداخت پول و دریافت دارو همکاری نمی کنند.

 

اوحدی همچنین در خصوص حکم شهادت سانحه دیدگان پرواز اوکراین گفت: 127 پرونده سانحه هواپیمایی اوکراین احراز و بررسی شده و مقام شهید به آنها داده شده است و مراسمی که در این ایام برگزار می شود برای آنها است. سانحه دیدگان 148 نفر بوده اند اما تعدادی از خانواده های آنها در خارج از کشور هستند و امیدواریم این توفیق را به ما بدهند تا بتوانیم به عزیزان آنها مقام شهادت بدهیم و تحت پوشش بنیاد قرار بگیرند.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص شهدای مدافع حرم نیز گفت: برای نخستین بار کمیسیون پزشکی در سوریه برگزار شد و ما همانند باقی شهدا در خدمت این عزیزان هستیم و خانواده آنها از تمام خدمات بنیاد شهید بهره مند می شوند.

وی همچنین به رتبه آوری جامعه ایثارگردی در کنکور اشاره کرد و گفت: روز سه شنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۹۹همایش تجلیل از فرزندان شهید را برگزار می کنیم زیرا  ۲۱ نفر از فرزندان ایثاگران رتبه دورقمی و ۱۷۸ نفر رتبه سه رقمی خارج از سهمیه کسب کرده‌اند که این نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.  همچنین در آزمون دستیار تخصصی پزشکی در کشور از ۱۰ رتبه اول، دو نفرشان از ایثارگران بوده‌اند. ۸ درصد عزیزاتی که رتبه دو رقمی بوده‌اند در گروه علوم تجربی و ۴ درصد در گروه هنر از فرزندان ایثارگران بوده‌اند. 

اوحدی درباره تبدیل وضعیت جامعه امور ایثار‌گران تصریح کرد: یک مصوبه ایجاد شده که ۹۰ درصد آن قابلیت اجرا دارد و ۱۰ درصد آن به خاطر ابهاماتی در خصوص قراردادهای شرکتی است که حل می شود.

وی در حوزه درمان خانواده ایثارگران نیز تصریح کرد: بنیاد درباره خدمات درمانی که به حق جامعه ایثارگری است دریغ نکرده است  و نباید کوتاهی کند. امروز با پشتبانی برنامه و بوجه ۷ هزار مرکز درمانی تحت پوشش ایثارگران اضافه شده است.  حداکثر تا ۴۸ ساعت هزینه درمان ایثاگران باید پرداخت شود و اگر بیش از این زمان ببرد قابل پیگیری است.

 

 

کد خبر 1011524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha