مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت در عراق سیلی محکمی بر صورت امریکا بود

کنعانی مقدم با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت در عراق گفت: برگزاری این مراسم سیلی محکمی بر صورت امریکا و اشغالگران حاضر در عراق بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل غرب آسیا با حضور در برنامه تیتر امشب یک شنبه شب شبکه خبر گفت: امروز باوجود تذکرات و محدودیت‌های فراوان مبنی بر پرهیز از اجتماعات به علت ویروس کرونا در عراق و تهدیدات مختلف مانند بمب گذاری و عملیات انتحاری در حین برگزاری مراسم، ما شاهد حضور میلیونی مردم در میدان التحریر بغداد پایتخت عراق و بیعت مجدد با آرمان‌های شهدای مقاومت بودیم.

 

وی افزود: این اجتماع میلیونی به این معناست که بر خلاف تصور ترامپ مبنی بر بسته شدن پرونده مقاومت در عراق با شهادت سردار سلیمانی، در تشییع پیکر شهدا و در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت و شعار‌هایی که بر علیه امریکا و نیرو‌های اشغالگر دادند، سیلی محکمی بر صورت امریکا و اشغالگران حاضر در عراق بود.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: این اجتماع نشان دهنده این است که مقاومت از جبهه گروه‌های مقاومت خارج و تبدیل به یک جنبش اجتماعی شده است و مردم پای جنبش مقاومت ایستاده اند و تنها مختص به یک گروه و یک جبهه خاص نیست و از آسیا و خاورمیانه تا امریکای جنوبی تا افریقا گسترش پیدا کرده است.

 

وی تصریح کرد: شعار‌هایی که امروز در مراسم بزرگداشت فرماندهان مقاومت سرداده شد به این معنی بود که با فشار مردم عراق به دولت، امریکایی‌ها باید هر چه سریعتر از عراق خارج شوند در غیر اینصورت اخراج می‌شوند.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی با رفتار خود این احساس را در مبارزان ایجاد کرد که او به دنبال اخراج اشغالگران از سرزمین‌های اسلامی و عزت مسلمانان و امت اسلامی است به همین علت اختلافات بین اقوام مختلف کنار گذاشته شد و با همدیگر با یک هدف مشخص به مبارزه با تکفیری‌ها و داعشی‌ها پرداختند.

کد خبر 1011585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha