ولایتمداری و دفاع از ولایت مهمترین درس از زندگی حضرت زهرا(س) است

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: مهمترین درسی که اززندگی فاطمه زهرا(س) می‌گیریم، ولایتمداری و دفاع او از ولایت علی(ع) است.

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: مهمترین درسی که از زندگی فاطمه زهرا(س) می‌گیریم، ولایتمداری و دفاع او از ولایت علی(ع) است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا افزود: بعد از رحلت رسول اکرم(ص) که تعداد یاران وفادار علی(ع) حتی به تعداد انگشتان هم نمی‌رسید، این فاطمه زهرا(س) بود که تمام قد از آن حضرت دفاع و از هر موقعیتی برای احقاق حقانیت علی(ع) استفاده کرد و تا پای جان ایستاد و در نهایت جانش را در مسیر دفاع از ولایت گذاشت و شهیده شد.

 

وی گفت: با فضای خفقانی که بعد از رحلت رسول خدا ایجاد کردند که کسی را جرات حرف زدن نبود، فاطمه زهرا(س) سکوت نکرد و نقش خود را در روشنگری مردم مسلمان به درستی ایفا کرد.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با اشاره به اینکه این بانوی بزرگوار همراه علی(ع) و بچه‌ها به خانه مهاجر وانصار می‌رفت، ولایت آن حضرت را یادآوری می‌کرد تصریح کرد: سه سخنرانی در این ایام کوتاه داشت و مردم را از واقعه غدیر و نصب اميرالمؤمنين توسط پیامبر یادآوری می‌کرد.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه حضرت زهرا(س) حتی حاضر نشد در دوران بیماریش غاصبان حق ولایت به عیادتش بیایند و وصیت کرد پس از شهادتش بر جنازه‌اش نماز نگذارند بیان کرد: فاطمه زهرا(س) یک تنه در مقابل ظلم وغاصبان ایستاد و کوتاه نیامد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید حضرت زهرا(س) الگوی خویش در ولایتمداری قرار دهیم و دفاع از ولایت و ولی امر را از وظایف خود بدانیم و دراین رابطه کوتاه نیاییم.

کد خبر 1011621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha