مکتب سردار سلیمانی باید به نسل جوان منتقل شود

رزم با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی مصداق واقعی فدا کردن جان و مال در راه خدا است و به پاداش واقعی خود یعنی شهادت رسید، گفت: امروز مکتب حاج قاسم باید به نسل‌های آینده انتقال و شناخته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لرستان، « محمد رزم» در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری پلدختر با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان آیت عظمای الهی و ریحانه النبی، همسر امیرالمومنین علی (ع) ، مادر شهدای حادثه بزرگ کربلا، الگو، سرمشق، اسوه زنان عالم و مصداق واقعی سوره کوثر و آیه تطهیر است.

 

رئیس کل دادگستری لرستان با گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، افزود: شهید سلیمانی علاوه بر این که انسانی مخلص برای خدا بود، مجاهدی فی سبیل الله بود که در این راه از هیچ چیز فرو گذار نکرد.

 

وی افزود: این سردار جبهه مقاومت که به سردار دل‌ها معروف است لقب مالک اشتر ولایت را گرفت و چهره بین المللی و مرد میدان‌های سخت و از قدرتمندترین ژنرال‌های نظامی در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت است.

 

رزم اذعان داشت: شکوه حضور فراموش نشدنی، ملت ایران در تشییع پیکر سردار دل‌ها از بی نظیر ترین مراسم پس از تشییع پیکر امام راحل و نخستین و مهم‌ترین انتقام از دشمنان بود.

 

وی ادامه داد: شخصیت مخلص شهید سلیمانی هنوز ناشناخته است و مصداق واقعی فدا کردن جان و مال در راه خدا است که به پاداش واقعی خود یعنی شهادت رسید و امروز مکتب حاج قاسم باید به نسل‌های آینده انتقال و شناخته شود.

 

رزم یادآور شد: استکبار جهانی نه تنها در زمان حیات و شهادت از وجود سردار دل‌ها واهمه داشت بلکه هنوز از نام شهید سلیمانی هراس دارد که او در جبهه‌های مقاومت در دفاع از مظلومان در کشورهای منطقه در برابر داعش ایستاد و با از بین بردن این گروهک تروریستی وحشی و خطرناک، آرامش را به منطقه باز گرداند.

 

رئیس کل دادگستری لرستان، عاقبت به خیری را از شئونات رابطه حقیقی و قلبی با امام مسلمین دانست و افزود: روز قیامت خواهیم دید که این امر مهم‌ترین محور محاسبه است.

 

رزم، به رحلت ملکوتی آیت الله مصباح یزدی اشاره، آن را ضایعه غم انگیز عنوان کرد و گفت: این عالم ربانی و فیلسوف مجاهد همانند حاج قاسم که لقب مالک اشتر را گرفت به عمار انقلاب لقب گرفت و در بحران‌ها و دوران انقلاب از شاگردانی بود که در نهضت امام تربیت شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: مردم شریف، مؤمن و ولایت مدار شهرستان پلدختر به عنوان هویزه ثانی از ارادتمندان به نظام و مقام معظم رهبری هستند که در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در ایثارگری ایفا کردند.

 

رئیس کل دادگستری لرستان، یادآور شد: پلدختر، خاستگاه سادات است که آیت الله شاهرخی نماینده ولی فقیه از شهرستان پلدختر از ذخایر انقلاب و مایه افتخار است و شهیدان سید فخرالدین و سید نورالدین رحیمی از نمایندگان فقید مجلس شورای اسلامی و علمای ارزشمند از این دیار هستند که مایه فخر لرستان هستند.

 

رزم، افزود: مرحوم حجت الاسلام شیخ علی بابایی مؤسس حوزه علمیه پلدختر متحمل زحمات زیادی شدند و از مبارزان پیش از انقلاب بود، شهدایی مانند شهید درویشعلی شکارچی از سرداران شهید، شهید فتح الله چراغی که پرچم اسلام را بر بام مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآورد و سایر شهدای این شهرستان که بیانگر ایثارگری‌های مردم این خطه شهید پرور است.

 

برخورد جدی با مدیران سهل انگار

 

وی، گفت: صیانت از حقوق عامه و حقوق بیت المال از جمله قوانین موضوعه قانون اساسی است که نقض یا قرار گرفتن این حقوق در معرض آسیب و خطر ممکن است فوت، تضرر منفعت و سلب امتیاز شود.

 

رئیس کل دادگستری لرستان، افزود: بنا بر این سهل انگاری در موارد حقوق عمومی مانند میراث فرهنگی، منابع طبیعی و محیط زیست از سوی دادگستری قابل پیگیری و اجرایی است.

 

رزم، نداشتن دوربین‌های پایش را از مشکلات شهرستان پلدختر دانست و یادآور شد: پایش تصویری در راستای پیشگیری از وقوع جرم، قتل و… در پلدختر ضرورت دارد.

 

وی، افزود: اداره راهداری باید هرچه سریع‌تر در جلسه‌ای با دادستان و اعضای شورای تأمین، فرماندار، امام جمعه و نماینده مصادیق حقوق عام را شناسایی و پیگیر کنند.

 

رئیس کل دادگستری لرستان، عدم میدان میوه و تره بار و ساخت و سازهای غیر مجاز را از مشکلات شهرستان پلدختر دانست و گفت: بعضی ادارات در رابطه با حقوق عامه سهل انگاری و ترک وظیفه می‌کنند که قوه قضائیه در این راستا جدا از حمایت از مدیران در راستای خدمت به مردم، با مدیران سهل انگار و کاهل برخورد می‌کند.

 

ضرورت پیگیری جدی برای جبران خسارت سیل در پلدختر

 

رزم، بر پیگیری جدی جبران خسارت سیل در پلدختر تاکید کرد و افزود: دادستان مشکلات پسا سیل را در اولویت خود قرار داده و پیگیری کند.

 

وی، گفت: همچنین کمبود سردخانه، سیلو و صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان از مصادیق حقوق عامه است که باید پیگیر شوند.

 

رئیس کل دادگستری لرستان، اظهار کرد: سیل خیز بودن، زوال جنگل‌های بلوط، خشکیدگی، خشکسالی، عدم بارش را از چالش‌های شهرستان پلدختر است.

کد خبر 1011673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha