فعالیت های سازمان سراج اغلب در حوزه آموزش و توانمندسازی است

بهادری با بیان اینکه فعالیت های سازمان سراج اغلب در حوزه آموزش و توانمندسازی است، افزود: رویکرد سازمان این است که دغدغه رهبری در حوزه جبهه سازی به صورت عملی را با دستگاه های همسو با خود را رفع کند.

« حبیب بهادری »، مدیر موسسه سراج در استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس با اشاره به فلسفه شکل گیری سازمان سراج اظهار کرد: این سازمان به منظور ساماندهی فعالیت های مردم نهاد و ایجاد شبکه و جبهه سازی فعالین عرصه فضای مجازی تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های سازمان سراج اغلب در حوزه آموزش و توانمندسازی است، افزود: رویکرد سازمان این است که دغدغه رهبری در حوزه جبهه سازی به صورت عملی را با دستگاه های همسو با خود رفع کند.

 

مدیر موسسه سراج در استان هرمزگان ادامه داد: دوران نخست فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی، شخص محور و دوران تصدی دکتر خاموشی؛ سیستم محور بود اما در دوران ریاست حجت الاسلام قمی، حوزه جبهه سازی است و طبق سخنان رهبری در تاریخ دوم اردیهشت ماه 92، باید همانگونه که دشمنان نظام و انقلاب بر علیه ایران اسلامی جبهه واحد شده اند نهادهای فرهنگی و انقلابی نیز می بایست در یک جبهه واحد فعالیت کنند.

 

بهادری از سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از سازمان های مرجع و هدف سازمان سراج نام برد و بیان داشت: در سطح کشور، تعاملات خوبی بین سازمان سراج و ادارات تبلیغات اسلامی به ویژه در استان هرمزگان برقرار است.

 

وی ادامه داد: مقرر شده توافق نامه ای در سطح کلان بین دو سازمان سراج و تبلیغات اسلامی منعقد گردد که این امر مهم تا قبل از اقدام تهران، در استان هرمزگان به خوبی انجام شده است. 

 

مدیر موسسه سراج در استان هرمزگان، استفاده از ظرفیت‌های طرفین را مهمترین خواسته این سازمان خواند و گفت: ظرفیت سازمان سراج در حیطه نرم افزاری، آموزشی و محتوایی و سازمان تبلیغات اسلامی نیز از ظرفیت سخت افزاری برخوردار است. 

 

بهادری از ثبت و فعالیت کانون فرهنگی تبلیغی خلیج فارس در استان هرمزگان خبر داد و گفت: این کانون به مدت دو سال است که به ثبت رسیده و فعالیت هایی را در استان انجام می دهد.

 

وی با تاکید بر ساماندهی، تقویت و آموزش شبکه هیئات مذهبی، مبلغین، ائمه جماعات، مساجد و ... به عنوان ظرفیت های سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی اضافه کرد: سازمان سراج قادر است با ساماندهی، تقویت و آموزش این شبکه های عظیم، تک تک این افراد را به فردی کنشگر و تولیدکننده در فضای مجازی تبدیل کند.

 

 

 

کد خبر 1011694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha