تفاهم‌نامه همکاری IFSB و BIBF جهت توسعه ثبات خدمات مالی اسلامی

تفاهم‌نامه جدید در راستای تعهدات IFSB برای ارتقاء ثبات و انعطاف‌پذیری صنعت خدمات مالی اسلامی ایجاد شده است

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پورتال بانکداری اسلامی ادامه همکاری میان دو نهاد هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB) و موسسه بانکداری و مالی بحرین (BIBF) با تمدید تفاهم‌نامه قبلی برای سومین بار در ۲۶ نوامبر سال ۲۰۲۰، به منظور تقویت و ارتقای ثبات خدمات مالی اسلامی در هر دو نهاد مالی از طریق تبادل بیشتر اطلاعات، تحقیقات و آموزش صنعت خدمات مالی اسلامی کلید خورد. تداوم این همکاری، نشانگر تعهد هر دو نهاد در افزایش آگاهی و ارتقای روش‌های تأمین مالی اسلامی بر اساس پتانسیل بالای آن برای پیشرفت در صنعت خدمات مالی است.

به گفته مدیر BIBF، مزایا و اهمیت این همکاری برای هر دو نهاد به اثبات رسیده است و گامی مثبت در جهت ارائه برنامه‌های با کیفیت آموزشی و توسعه‌ای و همچنین افزایش تخصص و دانش کافی برای تسهیل اجرای استانداردهای هیئت خدمات مالی اسلامی به شمار می‌رود.

اولین تفاهم‌نامه و همکاری میان IFSB و BIBF به منظور هم‌افزایی توسعه و ثبات خدمات مالی اسلامی در ۲۲ مارس سال ۲۰۱۲ با موفقیت آغاز گردید و دومین تفاهم‌نامه در ۲۲ اکتبر سال ۲۰۱۷ کلید خورد.

این تفاهم‌نامه جدید نیز در راستای تعهدات IFSB برای ارتقاء ثبات و انعطاف‌پذیری صنعت خدمات مالی اسلامی ایجاد شده است و از طریق برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها و سایر رویدادهای مشترک اقدام به افزایش آگاهی و توسعه ظرفیت‌های عملیاتی تأمین مالی اسلامی می‌پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

کد خبر 1011732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha