لباس زنان عشایری، لباس حجب و حیا بود

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه لباس زنان عشایری لباس حجب و حیا بود، گفت: خداوند نیز همین لباس را می خواهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (15 دی ماه) در دیدار مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از نمایندگان عشایر استان، اظهار کرد: عشایر یک جمعیت، قشر مولد و تلاش گری هستند که فرهنگ جامعه و استان ما را حفظ می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد عشایر را دارای قدمت و باستانی دانست و گفت: این فرهنگ استقلال، عزت و حریت است.

 

وی با اشاره به اینکه در قدیم الایام بیشتر مردم از جامعه عشایری و کوچ رو بودند، ادامه داد: چادر جامعه عشایری نیز یک کارگاه تولیدی بود و نیازمندی های خود را تامین می کردند.

 

آیت الله حسینی از عشایر به عنوان قشری تلاش گر یاد کرد و یادآور شد: اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری هم اکنون در بین جامعه عشایری در حال انجام است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه باید به خدمت و ظرفیت خود متکی باشیم، اضافه کرد: امروز جامعه عشایری این روحیه متکی بودن به خود را به ما تعلیم می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه عشایر حافظ حریت، استقلال، خوداتکایی و اقتصاد مقاومتی است، یادآور شد: حفظ روحیه عشایری بسیار مهم بوده و باید با توجه به فضیلت های عشایر، خدمت به این جامعه را افتخار بدانیم.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه مسئولان و دولت مردان باید جهت رفع مشکلات عشایر و توسعه کارگاه های تولیدی و عشایری تلاش کنند، خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال و تولید با توجه به ظرفیت جامعه عشایری، باید روز به روز بیشتر توسعه پیدا کند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: عشایر علاوه بر مولد بودن، حافظ فرهنگ غنی، بومی و باستانی ما هستند و نباید این فرهنگ در فرهنگ های دیگر مستهلک شود.

 

وی با اشاره به اینکه لباس زنان عشایری لباس حجب و حیا بود، گفت: خداوند نیز همین لباس را می خواهد.

 

آیت الله حسینی فرهنگ عشایر را فرهنگی متعالی دانست که باید حفظ شود و ادامه داد: تشکیل بازارچه فروش محصولات عشایری باید در دستور کار باشد و تولیدات این قشر پرتلاش را به فروش برساند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بازار باید هویت معماری ایرانی، اسلامی و عشایری ما را حفظ کند تا فرهنگ عشایری مضمحل نشود.

 

گفتنی است، پیگیری بحث امنیت عشایر، جاده های دسترسی عشایری، ارائه تسهیلات به این قشر، پیگیری مسائل بهداشتی و آموزش و پرورش از جمله مواردی بود که نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار پیگیری مدیرکل امور عشایر و سایر مسئولان در این زمینه شد.

کد خبر 1011739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha