لزوم اختصاص سالانه پنج درصد به ارتقای شاخص های توسعه جامعه عشایری

علایی مقدم گفت: لازم است تا پایان برنامه ششم توسعه کشور، سالانه پنج درصد به ارتقای شاخص های توسعه جامعه عشایری اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «شاهپور علایی مقدم»، امروز (دوشنبه 15 دی) در جلسه شورای عشایری شهرستان قیر و کارزین گفت: لزوم ایجاد هر تحولی در جامعه عشایری در کشور به برخورداری از ظرفیت قانونی نیاز دارد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: یکی از علل عقب ماندگی جامعه عشایری ما در سال های قبل، فقر قوانین مرتبط با این حوزه است اما در برنامه ششم توسعه کشور 17 بار از عشایر نام می شود که نشان از توجه مسئولان به توسعه جامعه عشایری در کشور است.

وی اضافه کرد: لازم است تا پایان برنامه ششم توسعه کشور، سالانه پنج درصد به ارتقای شاخص های توسعه جامعه عشایری اختصاص داده شود.

علایی مقدم با اشاره به برداشت از صندوق توسعه ملی برای جامعه عشایر به اذن مقام معظم رهبری بیان کرد: امیدواریم با تعامل دولت و همکاری فراکسیون عشایری مجلس، ردیف بودجه مستقل راه های عشایری در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: برای جهش تولید و حمایت از تولید گوشت قرمز در جامعه عشایری استان فارس در سال 98 با هدف خودکفایی عشایر 55 میلیارد تومان تسهیلات توسط عشایر فارس جذب شده است.

«محمد مهدی فروردین»، نیز در این جلسه با تاکید بر شجاعت عشایر کشور گفت: اختصاص سهمیه ویژه در کنکور به فرزندان عشایری، خدمات رسانی مطلوب ادارات به عشایر و ... باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید نگاه ویژه ای به جامعه عشایری داشته باشند.

کد خبر 1011879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha