مؤسسات قرآنی فرصتی برای جهت دادن علایق و کشف توانمندی‌های افراد هستند

مصطفی احمدپور گفت: مؤسسات قرآنی فرصتی برای جهت دادن علایق و کشف توانمندی‌های افراد محسوب می‌شوند

مصطفی احمدپور مدیر مؤسسه پیام راستی شهرستان بانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: این مرکز قرآنی حدوداً ۱۷ سال است که در سطح شهرستان بانه فعالیت قرآنی را آغاز کرده و به صورت میانگین سالانه بالغ بر۲۵۰ نفر از برنامه‌های مٶسسه بهره می‌برند.

 

 وی بیشترین فعالیت‌های این مٶسسه قرآنی را  آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید، مفاهیم و ترجمه، تفسیر، احکام و اخلاق دانست و افزود: به همت این موسسه قرآنی یک دوره تربیت معلم قرآن کریم برگزار شده است.

 

وی تصریح کرد: موسسه قرآنی پیام راستی شهرستان بانه ضمن همکاری با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه با اداراتی مانند بهزیستی و مرکز بهداشت و کارگاههایی در خصوص آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و بانوان برگزار کرده است.

 

احمد پور افزود: در ایام کرونا با همکاری یکی از موسسات خیریه در خصوص جذب کمک‌های مردمی و تهیه و توزیع اقلام بهداشتی فعالیت چشمگیری داشته‌ایم.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام کرونا اضافه کرد: در این ایام با راه‌اندازی کانالی تلگرامی به نام موسسه و اد کردن اعضا در نشر پیام‌های قرآنی به منظور بهره‌برداری اعضاء و ایجاد ارتباط با آنها فعالیت داشته‌ایم.

 

وی بارزترین موفقیت موسسه قرآنی را گردآوردن مجموعه‌ای اهل قرآن کنار هم و جهت دادن به علایق و توانمندی‌های آنها عنوان کرد.

 

مدیر مؤسسه پیام راستی بانه بیان داشت: این موسسه به لطف خدا ارتباط خوبی با کل دستگاههای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، کمیته امداد، اداره اوقاف و امور خیریه و غیره داشته و در حد وسع و توان همکار آنها در برگزاری برنامه‌های قرآنی بوده است.

 


این فعال قرآنی به مشکلات اساسی موسسه در حوزه فعالیت قرآنی پرداخت و عنوان کرد: عدم وجود مربیان متخصص در زمینه‌های صوت، لحن و قرائت، نیاز مالی موسسه برای گسترش فعالیت‌ها و عدم وجود مکانی مستقل با خصوصیات یک مکان آموزشی درخور شأن و منزلت قرآن کریم از جمله مشکلات موسسه قرآنی پیام راستی بانه است.

کد خبر 1011885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha