شهرداری مشهد ۴۳۸ میلیارد تومان در مبارزه با کرونا هزینه کرده است

موحدی زاده با بیان اینکه شهرداری طی یکسال گذشته ۴۳۸ میلیارد تومان در بحث مقابله با کرونا هزینه کرده است، گفت: ۱۰ مصوبه نیز با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان داشته‌ایم و در کنار این اقدامات، هزار میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری نیز کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حمیدرضا موحدی ‌زاده» امروز(۱۵ دی) در یکصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای مشهد با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از معضلات امروز کلانشهرهاست و اثرات منفی بسیاری بر محیط زیست، سلامتی و اعصاب و روان شهروندان دارد، اظهارکرد: این مهم باید فراتر از یک مسئله و معضل شهری مورد توجه قرار گیرد و شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود تاکنون مصوبات مختلفی در باب کنترل آلودگی هوا داشته که از جمله آنها می‌توان به برقی‌کردن اتوبوس‌ها، گسترش خطوط مترو و اصلاح هندسی معابر اشاره داشت.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه برخی کارشناسان ریشه آلودگی هوا، بویژه در کلانشهرها را، رشد بی‌رویه جمعیت شهرنشینی و گسترش شهرها می‌دانند، افزود: برخی دیگر آلودگی هوا را ثمره رشد جمعیت، تولید خودروهای غیراستاندارد و عدم تناسب بین تعداد خودروها و معابر اعلام می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت و تردد خودروهای دیزلی و گازوییلی نیز به معضل آلودگی هوا دامن زده و پدیده وارنگی هوا را به وجود آورده است که امیدواریم بتوان به منظور مقابله با این معضل، اقدامات بین بخشی بهتری را دنبال کرد.

 

موحدی زاده با اشاره به دغدغه‌مندی شورای پنجم برای مقابله با آلودگی هوا، گفت: برهمین اساس با اعتبارات مناسب اختصاص یافته، سرانه فضای سبز مشهد طی ۳ سال گذشته از ۱۱ مترمربع به ۱۶ مترمربع افزایش پیدا کرده است.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد افزود: امیدواریم در نوروز ۱۴۰۰ و نهایتا مهر ۱۴۰۰ کرونا به نحوی کنترل شود که دانش‌آموزان به راحتی مدرسه بروند و دانشگاه‌ها فعالیت خود را به صورت حضوری از سر بگیرند و زندگی هم به شرایط عادی بازگردد.

 

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد با مصوبات شورای شهر طی یکسال گذشته ۴۳۸ میلیاردتومان در بحث مقابله با کرونا هزینه کرده است، گفت: ۱۰ مصوبه نیز با اعتبار ۴۰ میلیاردتومان داشته‌ایم و در کنار این اقدامات، هزار میلیاردتومان از درآمدهای شهرداری نیز کاهش پیدا کرده است.

 

موحدی زاده در خصوص واکسن کرونا نیز اظهارکرد: طبیعی است که در این خصوص به تولید داخلی تکیه کنیم ولی اگر امکان باشد از تکنولوژی های روز خارجی نیز میتوان برای سلامت جامعه بهره گرفت و تعصب بی‌جا نداشته باشیم.

 

کد خبر 1011892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha