بیشترین روستا تعاون‌ها ی استان سمنان در شاهرود است

غنیان با اشاره به اینکه از سال ۹۶ تاکنون ۲۹ روستا تعاون در استان سمنان تشکیل‌شده است گفت: بیشترین روستا تعاون‌ها مربوط به شهرستان شاهرود است که درمجموع ۴۶۸ نفر در این تعاونی‌ها عضو هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «اسماعیل غنیان» در جلسه شورای روستایی و عشایری استان سمنان با اشاره به جذب ۸۵ درصد از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان سمنان از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: درمجموع سه هزار و ۱۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در بخش روستایی و عشایر سهم استان سمنان است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ضمن بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۵۵۲ میلیارد و ۸۹۶ میلیون ریال از این تسهیلات جذب‌شده است اضافه کرد: با تخصیص و جذب ۱۰۰ درصدی این اعتبار بستر لازم برای ایجاد دو هزار و ۹۴۵ فرصت شغلی فراهم می‌شود.

 

وی سهمیه استان سمنان از محل تسهیلات مشاغل خانگی را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کردوافزود: این تسهیلات در حال حاضر کاملاً جذب‌شده است.

 

به گفته غنیان مرحله پنجم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نیز از آبان ماه ابلاغ شده است و این تسهیلات ارزان قیمت قرض الحسنه ۶ ساله با دو سال مدت زمان اجرای طرح و یک سال تنفس بازپرداخت به رغم کم بودن مبلغ فرصت خوبی برای افرادی است که برای طرح‌های خود قبلا وام دریافت کردند، اما به دلیل نرخ ارز و تورم طرح تکمیل نشده است و با استفاده از این تسهیلات جدید می‌توانند اقدام کنند.

کد خبر 1011943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha