طی ۴۰ روز از اجرای طرح شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا به یک دستاورد بزرگ ملی رسیدیم

نمکی گفت: در عرض ۴۰ روز به این دستاورد بزرگ ملی در طرح شهید سلیمانی رسیدیم و با شیوه حاج قاسم که خانه به خانه دنبال ویروس داعش می گشت، ما با همان شیوه خانه به خانه دنبال ویروس کرونا گشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سعید نمکی دوشنبه (15 دی) در یادواره شهدای مدافع سلامت که در چهارمین روز از هفته مقاومت-گرامیداشت نخستین سالگرد شهید سلیمانی-برگزار شد؛ با تسلیت سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و همراهانش؛ از همه دست اندرکاران مراسم سالگرد که رعایت پروتکل های بهداشتی را در مراسم انجام دادند، تشکر کرد.

 

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال گذشته توفیق این را داشتم که برای عرض ارادت به شهدای هویزه عازم خوزستان بشوم؛ یک ساعت قبل از نماز صبح بیدار شدم و تا موبایل را چک کردم، غیرمنتظره خبر شهادت جانگداز سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را خواندم و تا مغز و استخوانم آتش گرفت و مراسم شهدای هویزه را با بغض، اندوه و گریه نیمه تمام گذاشتم و برگشتم و در تشییع جنازه مطهر این شهید بزرگوار در کرمان بودم و دیدید که چه صحنه هایی از عشق، عاشقی و دلبستگی به سردار رشید اسلام خلق شد.

 

 

وی بیان کرد: یکی از صحنه هایی که خیلی مرا متحول کرد این بود بعد از اینکه تعدادی از مردم در مراسم تشییع در زیر دست و پا مشکل پیدا کردند و نفس گرفته به بیمارستان فرستاده شدند، به تک تک آن ها سرکشی کردم و به دیدار کودکی حدود 7 تا 8 ساله که در آی سی یو در کما بود، رفتم و وقتی بیرون آمدم، دیدم که مادر این کودک که زن جوانی بود و این کودک تنها فرزند دلبندش بود، داشت گریه می کرد و اولین سوالش از من این بود که «آقای وزیر تو را به روح سردار بچه ام خوب می شود؟».

 

 

نمکی ادامه داد: آنجا بود که گفتم «سردار سلیمانی چه کردی با این دل ها و روح ها که اینگونه مادری که تنها جگر گوشه اش را دارد از دست می دهد، من را به تو قسم می دهد» چه چیز اینگونه مهر تو را در دل ها نشاند و چه کردی که این جمعیت عظیم از همه گروه ها، اندیشه ها، خطوط و تفکرها به عشق تو راه افتادند و به کرمان آمدند.

 

 

وی افزود: چه چیز می تواند یک انسان را اینقدر عزیز کند؟ من فکر می کنم شهادت امثال سردار سلیمانی که مرد خدا است، غیر رستگاری خودش در اوج شهادت، اولین اتفاقی که می افتد تحقیر و فروپاشی فردی است که به دست پلیدش مایه پیوستن این عزیزان به معشوق می شود.

 

 

وزیر بهداشت با اشاره به فرمایش حضرت زینب(س) در مواجهه با حوادث کربلا که فرمودند «ما رأیت الا جمیلا» و یا امام علی علی علیه السلام که هنگام ضرت خوردن فرمودند «فزت و رب الکعبه» آن را نشانه حقارت دشمن در مقابل مردان بلند پایه نزد خدا دانست و تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی به بی آبرویی تروریست های بین المللی افزود و کسانی که فکر می کردند با ترور ایشان پیروزی به دست می آورند را رسوا کرد.

 

 

وی شهادت سردار سلیمانی را باعث دگرگون شدن دنیای اسلام و بیشتر شدن وحدت جبهه مقاومت دانست و با اشاره به اینکه ملت این عشق و شور و هیجان را در این مرد بزرگ آنگونه شعله ور دیدند که اینگونه به دنبالش راه افتادند؛ ادامه داد: وقتی برای حضور در مراسم سالگرد شهید سلیمانی امر فرمودند شرکت کنم با اشتیاق پذیرفتم اما وقتی قرار شد صحبت کنم، سخت است.

 

 

نمکی بیان کرد: همانگونه که شهید سلیمانی داغ شهدای مدافع حرم را به دل داشت امروز من هم داغ سرباز و سردارهایم را در بین مدافعین سلامت به دل دارم و من هم دل شکسته و داغدار عزیزانم در کادر درمان هستم و شاید این وجه مشترک من را راضی کرد که به خود جسارت دهم از زبان الکن در مجلس پاکیزه ترین بنده خدا صحبت کنم.

 

 

وی افزود: به نظر من بزرگترین خصوصیت سردار سلیمانی، عاشقی بود؛ بزرگترین نشان دلبستگی و دلدادگی این بزرگ مرد، روح بلند عارفانه و عاشقانه اش بود و سردار سلیمانی دلی سرشار از محبت، سوز و گداز و سینه ای سوخته برای سرزمین و دلی داغدار برای تهی دست ترین افراد مملکت داشت؛ سردار سلیمانی سینه اش را برای پذیرایی از عشق الهی آماده کرده و رنج کشیده بود همانطور که خودش بارها فرمود «باید در کوره های داغ قرار گرفت تا مستوجب یک چنین پذیرش الهی شد».

 

 

نمکی با بیان اینکه پایداری و پایندگی دولت سلیمانی، همان دلدادگی و عاشقی الهی است، اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی ذره ای از وجودش برای خودش نبود و همه چیز معلق در فضای الهی و عرفانی بود و آرام و قرار نداشت؛ وقتی چهره صبور و نورانی و پر لبخند ایشان را می دیدید، به یک آرامشی پی می بردید و وقتی درون را بررسی می کردید، یک درون نا آرام طوفانی برای کار، تلاش، جبهه مقاومت، حذف ظلم، ترور و وحشت از دورترین نقاط جهان و بی قراری برای پیوستن به معشوق را می دیدید و تردید ندارم لحظه ای که این مرد به شهادت رسید تمام اجزای وجودش همان «فزت و رب الکعبه» بود و این اولین ویژگی و نشانه امثال شهید قاسم سلیمانی است.

 

 

وی با افزودن اینکه یکی از ناب ترین ویژگی های این مرد بزرگ فروتنی، مردم دوستی و بی اعتنایی به دنیا بود؛ تصریح کرد: او سال ها بود که خیلی از این زیور آلات و مادیات دنیا را طلاق داده بود و دنبال پست و مقام نبود و در یک دیدار به من گفت «بعضی ها از درون من خبر ندارند و فکر می کنند که من می خواهم رئیس جمهور شوم اما آن ها نمی دانند من دنبال چه هستم و هر بار که می روم فکر می کنم که دیگر بر نمی گردم» او خودش را به نقطه ای رسانده بود که مادیات، دنیا، میز، مقام و پست برایش مرده بود و این بزرگترین ویژگی ناب مردان خدا است.

 

 

نمکی با اشاره به دیگر ویژگی های سردار اعم از صبوری، بردباری، مردم دوستی، نوعدوستی و اینکه حاج قاسم وقتی فرزند شهیدی را به آغوش می کشید، سراپای وجودش عشق، عاشقی، محبت و صمیمیت بود؛ خاطر نشان کرد: نکته دیگری که در این مرد بزرگ همه دیدیم، این بود سیاست زدگی جزیی از وجودش نبود و او فقط زیر یک خیمه جا می شد که آن ولایت بود و با رانش ها و کشش های سیاسی کار نمی کرد و خودش را آلوده بحث ها نکرد.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طرح ملی مبارزه با کرونا که با نام مقدس او شد برای نظام جمهوری اسلامی افتخار آفرید؛ ادامه داد: وقتی کرونا به سرزمین آمد، ما در اوج تحریم های ظالمانه بودیم و وقتی می خواستیم ماسک و لباس برای پرسنل بیاوریم، دشمنی که به دروغ می گفت من با دارو و تجهیزات پزشکی کار ندارم؛ همه راه ها را بر ما بسته و فرودگاه ها را قفل کرده بود اما با غیرت، همت و شجاعت همه فرزندان این سرزمین حدود 55 روز پیک اول را به گونه ای مهار کردند که مرگ و میرها به زیر 40 نفر رسید و در طول 55 روز از شروع کرونا از یک وارد کننده به تولید کننده ماسک در دنیا تبدیل شدیم.

 

 

وزیربهداشت با اشاره به اینکه مؤسسات معتبر بین المللی، برآورد کردند ایران مرگ بالای هزار و 200 نفر، آمریکا بالای 2 هزار و 500 نفر و اروپا بالای هزار نفر را تجربه خواهد کرد؛ گفت: تجربه موفق کمک از بسیج را در دستور کار قرار دادیم و احیا کرده و طرح را طراحی کردیم و زیباترین اسم «شهید قاسم سلیمانی» را برای آن گذاشتیم و گفتیم خدایا ما که در نزد تو آبرویی نداریم اما به پاس و نام این مرد بزرگ شهید سلیمانی ما را در کارها موفق کن.

 

 

وی خاطر نشان کرد: اتفاق بزرگی رقم خورد که در دنیا مثال زدنی است و پیش بینی که آن ها کرده بودند برای ایران ممکن نشد اما می بینیم که در دنیا وضعیت چگونه است و آمار مرگ و میرها سه روز پیش در آمریکا از 3 هزار و 500 نفر عبور کرد اما مرگ ها در کشور ما به حداکثر یک سوم و میزان بستری ما حدود 30 درصد رسید و تخت های بیمارستانی ما خالی شده است.

 

 

نمکی افزود: همراهی همراهان حاج قاسم با مدافعین سلامت عظمتی در جمهوری اسلامی خلق کرد و در عرض 40 روز به این دستاورد بزرگ ملی در طرح شهید سلیمانی رسیدیم و با شیوه حاج قاسم که خانه به خانه دنبال ویروس داعش می گشت، ما با همان شیوه خانه به خانه دنبال ویروس کرونا گشتیم و توانستیم به لطف خدا چنین دستاورد بزرگ ملی را خلق کنیم.

 

 

وی در پایان گفت: امروز مفتخر هستیم که بگوییم همدلی بین ما و بسیج و سایر نیروهای مسلح، هلال احمر، سازمان های مردم نهاد، استانداران، فرمانداران و ... همه یک صدا با هم توانستند این حماسه عظیم ملی را خلق کنند.

کد خبر 1011947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha