۱۵۹۸ مورد تاییدیه ایمنی برای اصناف در پاییز سال جاری صادر شده است

ظهوریان در طی بازه زمانی پاییز ۱۶۸هزار و ۹۲۴ مورد تماس به مرکز فرماندهی ۱۲۵ صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۲.۶ درصدی را داشته است، گفت:۱۵۹۸ مورد تاییدیه ایمنی برای اصناف در پاییز سال جاری صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مسعود ظهوریان» امروز(۱۶ دی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در طی بازه زمانی پاییز ۱۶۸هزار و ۹۲۴ مورد تماس به مرکز فرماندهی ۱۲۵ صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۲.۶ درصدی را داشته است، افزود: تعداد تماس های عملیاتی ما در این بازه زمانی پنج هزار و ۷۱۱ مورد، تماس مزاحمی ۸۲ هزار و ۵۶۵ مورد، تماس های اشتباهی ۴۵۳ هزار و ۱۸۴مورد، تماس های مشاوره ای ۹ هزار و ۷۵۰ مورد و سایر تماس ها ۲۵ هزار و ۷۱۴ مورد بوده است.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: در طی این بازه زمانی یک هزار و ۸۳۷ مورد عملیات آتش سوزی با علل پر تکرار مرتبط با گیاهان و درختان، ضایعات و زباله خارج از ساختمان و وسایل نقلیه و حریق ساختمان به دلیل گرمای اجزای شبکه توزیع برق صورت گرفته است.

 

ظهوریان با اشاره به هزار ۲۳۹ مورد عملیات امداد و نجات با علل پرتکرار در این بازه زمانی، تصریح کرد: این بخش نیز شامل عملیات رهایی و نجات افراد از آسانسور و محبوس شدن در خانه، اتاق و زیورآلات می شود.

 

وی با اشاره به ارائه هزار و ۳۴۶ مورد خدمات ایمنی با علل پر تکرار، تاکید کرد: این بخش نیز شامل عملیات دفع حشرات مزاحم، نجات افراد از رفع مزاحمت حیوانات و نشت مایعات قابل اشتعال می شود.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: در طول این مدت همچون سه ماهه تابستان، مناطق دو و ۹ شهری، اولویت مناطق با بیشترین فراوانی در آتش سوزی و امداد نجات بوده اند.

 

ظهوریان با اشاره به تعداد فوتی ها در این بازه زمانی، خاطرنشان کرد: تعداد افراد فوت شده در پاییز سال جاری ۲۷ نفر، تعداد مصدومان ۳۸۴ نفر، تعداد نجات یافته ها هزار و ۷۰۹ و همچنین تعداد نیروهای عملیاتی اعزام شده به محل ماموریت نیز ۱۶ هزار ۸۷۷ نفر و تعداد خودروهای عملیاتی اعزام شده نیز پنج هزار و ۲۵۶ دستگاه بوده است.

 

وی عنوان کرد: در طی این مدت سه هزار و ۱۵۶ مورد درخواست ایمنی از مناطق شهرداری به سازمان آتش نشانی ارجاع شده، و همچنین پنج هزار و ۱۱۸ مورد بازدید پیشگیرانه از اصناف سطح شهر و صدور هزار و ۵۹۸ مورد تاییدیه ایمنی اصناف صورت گرفته است.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: در سه ماه فصل پاییز در حوزه کنترل ایمنی ساختمان ها در مجموع دو هزار ۲۳۷ مورد پرونده، صدور پایانه کار بهره برداری، پروانه ساختمانی و گواهی عدف خلاف بررسی و اقدام شده است.

کد خبر 1012172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha