کشاورزان در دمای کمتر از ۱۲ درجه سانتیگراد سمپاشی نکنند

رهنما گفت: سموم کشاورزی و آفت کش ها در دمای کمتر از ۱۲ درجه سانتیگراد استفاده نشود چرا که کارایی سموم کشاورزی در مزارع کاهش پیدا می کند.

«کیانوش حق نما» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: برخی از کشاورزان عنوان می کنند سمومی استفاده می کنند کیفیت لازم و یا اثر لازم را ندارد و این کشاورزان باید نسبت به اصول سمپاشی اهتمام داشته باشد.

 

مدیر حفظ نباتات گلستان ادامه داد: اگر آفت کشی به درستی مورد استفاده قرار نگیرد کشاورز مجبور می شود که میزان استفاده از آفت کش را افزایش دهد که این امر باعث افزایش میزان سموم در خاک می شود.

 

حق نما افزود: برای هر علف هرز و آفت در مزارع کشاورزی سموم خاصی وجود دارد و بنا نیست که یک آفت کش بر همه آفت ها تاثیرگذار باشد.

 

وی گفت: استفاده از سموم باید متناسب با نوع زراعت باشد و در برخی از موارد وقتی از سمی استفاده می شود عوارض جانبی دارد و نباید پس از آن برخی از محصولات کشاورزی کشت شود.

 

مدیر حفظ نباتات گلستان متذکر شد: سموم کشاورزی و آفت کش ها در دمای کمتر از ۱۲ درجه سانتیگراد استفاده نشود چرا که کارایی سموم کشاورزی در مزارع کاهش پیدا می کند.  

 

حق نما به نوع سمپاش و اسیدیته خاک و آب اشاره کرد و افزود: گاهی این موارد باعث می شود که سم کارایی خود را از دست بدهد.

 

وی افزود: نازل های سمپاش در بحث استفاده از علف کش ها باید در فاصله نیم متری از گیاه باشد و کاهش این میزان فاصله باعث سوزش برگ گیاه و افزایش این ارتفاع باعث بادبردگی سم می شود.

 

کد خبر 1012290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha