«پیک کتاب‌رسان»؛ تجربه موفق بچه‌های مسجد در کتاب‌خوانی و تولید مستند

نیک‌نفس با اشاره به کسب رتبه برتر مستند «پیک کتاب‌رسان» در یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمّار، گفت: این مستند بر اساس طرح بچه‌های کانون «مصباح» مبنی بر توزیع هفتگی کتاب بین اهالی شهر علی‌آباد جیرفت ساخته شده است.

«اسماعیل نیک نفس» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به کسب رتبه برتر توسط مستند «پیک کتاب‌رسان» در یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمّار، اظهار کرد: این مستند را بر اساس رویه توزیع هفتگی کتاب توسط اعضای کانون فرهنگی هنری «مصباح» بین اهالی شهر علی آباد از توابع شهرستان جیرفت کرمان، تولید کردیم و نخستین بار در جشنواره مردمی فیلم عمّار آن را نمایش دادیم.

 

تهیه کننده مستند «پیک کتاب‌رسان» تصریح کرد: کتابخانه کانون مصباح بیش از 3500 جلد کتاب در موضوعات متنوع اعم از تاریخی، سیاسی، مذهبی و ... دارد که پیش از اجرای این طرح متاسفانه کمتر خوانده می شدند، اما از اوایل سال 98 تصمیم گرفتیم با کمک بچه های مسجد این کتاب ها را به تناسب درخواست مخاطب هر هفته پنجشنبه ها توزیع و هفته بعد جمع آوری کنیم تا بدین ترتیب به افزایش سرانه مطالعه در محله همجوار کانون کمک کنیم.

 

وی ادامه داد: اجرای این طرح و استقبال عموم مردم از آن، باعث شد ایده ساخت مستند از آن را داشته باشیم. با توجه به سابقه چند ساله کانون فرهنگی هنری «مصباح» در حوزه تولید فیلم و مستند این ایده عملیاتی و این مستند ساخته شد و توانست در یازدهمین جشنواره عمار رتبه برتر را کسب کند.

 

نیک نفس اضافه کرد: این مستند را با همکاری معراج بهروزه، امیرعلی خواجه بهرامی، محمدجواد خواجه بهرامی، حسین آمیژ، مهدی درینی، مهدی آئیش از اعضای نوجوان کانون و به کارگردانی و تصویربرداری اول توسط مجید حاجبی از اعضای کانون مصباح، علی عبدی نسب به عنوان تصویربردار دوم تولید کرده ایم.

 

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری مصباح پیش از این نیز در جشنواره های متعدد شرکت کرده و حائز رتبه شده است، گفت: مستند «دشت مهران» که در جشنواره فیلم روستا و عشایر موفق به کسب رتبه شده، مستند «بعد از مدرسه» حائز رتبه در جشنواره دانش آموزی و کسب رتبه برتر انیمیشن تولیدی کانون در جشنواره های رسانه های دیجیتال استان کرمان ازجمله این توفیقات است.

نیک نفس با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی هنری مصباح در حوزه تولید انیمیشن و موشن گرافی، خاطرنشان کرد: این کانون در نخستین رویداد ملی فهما موفق به به کسب رتبه دوم در رشته تئاتر شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1012301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha