قانون خرید تضمینی اقدامی موثر برای حمایت از کشاورزان است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قانون خرید تضمینی اقدامی موثر برای حمایت از کشاورزان است.واگذاری تعیین قیمت محصولات کشاورزی نیز باعث شده تا وزارت جهاد کشاورزی بهتر از گذشته در حمایت از کشاورزی گام بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، «کاظم خاوازی»، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه کشور از تنوع آب و هوایی ویژه ای برخوردار است اما نتوانسته ایم به خوبی از آن استفاده کنیم گفت: در باغبانی از وضعیت ایده آلی برخورداریم به نحوی که بیش از مصرف تولید محصول داریم.


وزیر جهاد کشاورزی افزود: صادرات پیوسته و کسب بازارهای جهانی را راهکار رونق عرصه باغبانی است و قانون خرید تضمینی اقدامی موثر برای حمایت از کشاورزان است.


این مسئول ادامه داد: واگذاری تعیین قیمت محصولات کشاورزی نیز باعث شده تا وزارت جهاد کشاورزی بهتر از گذشته در حمایت از کشاورزی گام بردارد. و در زراعت در خیلی از محصولات در مرز خوکفایی هستیم که با مدیریت مصرف می توان بهتر از امروز به خودکفایی پایدار دست یافت.


خاوازی اظهار کرد: در تولید شود می توان با مدیریت بهتر به ۲ میلیون تن رسید و در برنج به تولید ۲.۶ میلیون تن رسیده ایم که با توجه به اینکه میزان مصرف ما ۳ میلیون تن است نیاز به مدیریت مصرف داریم.


وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در گندم به تولید پایدار رسیده ایم و خودکفا شدیم. ولی چون باید همواره ۵ میلیون تن ذخایر داشته باشیم لذا مجبور به واردات هستیم و ضریب خوداتکایی در روغن را پایین است و برای جبران این موضوع نیز برنامه هایی در دست اجراست.

کد خبر 1012352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha