تشدید نظارت‌های بهداشتی طرح شهید سلیمانی از هفته آینده در مازندران

موسوی گفت: نظارت‌های بهداشتی در طرح شهید سلیمانی از هفته آینده در مناطق آلوده به ویژه در روستا‌های مازندران تشدید می‌شود.

«سیدعباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، با توجه به اینکه در روزهای اخیر شاهد روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا در مازندران بودیم باید با موج سوم کرونا مقابله کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه برنامه‌های مهمی برای شهرستان‌های درگیر در ستاد مقابله با کرونای مازندران تصمیم‌گیری شده است، افزود: با همکاری بسیج و سپاه طرح شهید سلیمانی در استان در حال اجراست و  همه کسانی که مشکوک به کرونا هستند باید قرنطینه خانگی شوند.

 

وی از تشدید نظارت‌های بهداشتی در طرح شهید سلیمانی از هفته آینده در شهرستان‌های درگیر و روستاهای استان خبر داد و گفت: تردد در روستاها و محلات آسیب‌پذیر باید کنترل شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه تست‌های سریع کرونا در استان در روزهای اخیر در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها افزایش یافته است، ادامه داد: تمامی استان‌های کشور در ماه مهر گرفتار موج سوم کرونا شده بودند و مازندران با رعایت شیوه نامه بهداشتی با تاخیر وارد پیک سوم شد.

 

موسوی اظهار کرد: مازندران درگیر موج سوم کروناست و چهار شهر سوادکوه شمالی، ساری، آمل و رامسر در شرایط قرمز و ۱۸ شهر هم در شرایط نارنجی قرار دارند.

 

وی بر استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها تاکید کرد و ادامه داد: برای پیشگیری از سرایت ویروس تا چهار هفته آینده شهروندان از هرگونه دورهمی‌های خانوادگی و حضور در اجتماعات خودداری کنند تا شاهد کاهش ابتلا بیماران کرونایی در استان باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در تمام مکان‌ها و رعایت فاصله گذاری و خودداری از دورهمی‌ها مهمترین عامل کاهش بیماری کرونا است و اگر این مسئله را ساده نگاه کنیم بار دیگر شاهد افزایش ابتلای بیماران به کرونا و مرگ ومیر در استان خواهیم بود.

 

کد خبر 1012364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha