نخستین همایش مقاله کوتاه با بررسی ابعاد اسلام هراسی در کرمانشاه برگزار می شود

چهری، گفت: نخستین همایش مقاله کوتاه با بررسی ابعاد اسلام هراسی و توهین به مقدسات اسلامی در عصر حاضر و تبیین راهکارهای مقابله با آن در کرمانشاه برگزار می‌شود.

مجید چهری رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: این همایش برای اولین بار توسط دانشکده علوم قرآنی استان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به محورهای فراخوان مقاله در این همایش خاطر نشان کرد: بررسی شیوه معرفی و تبیین ادیان الهی در قرآن کریم، احترام و همدلی و ارتباط پیروان ادیان از منظر قرآن مجید ،مقابله با هتاکی، تخریب شخصیت و توهین به مقدسات در نهج البلاغه، راهکارهای مقابله با اسلام ستیزان و هتاکان در قرآن و سیره معصومین (ع)، بررسی دیدگاه امامین انقلاب اسلامی درباره اسلام هراسی و اهانت به مقدسات اسلامی، جایگاه و نقش روحانیت و مبلغان مذهبی در تبیین صحیح دین مبین اسلام و زدودن اسلام هراسی از محورهای  فراخوان این همایش است.

 

رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه افزود: جایگاه و نقش رسانه و فضای مجازی در تبیین صحیح دین مبین اسلام و زدودن اسلام هراسی، رویکرد دوگانه به آزادی بیان در رسانه‌های غربی با محوریت توهین به مقدسات اسلامی، بررسی و تحلیل عملکرد گروه‌های افراطی و القای باور اسلام هراسی و توهین به مقدسات، بررسی عنصر هتاکی به مقدسات از منظر فقهی و حقوقی، آثار و پیامدهای اسلام هراسی و توهین به مقدسات اسلامی در حال حاضر، ترفندهای جریان‌های ضداسلامی در بهره گیری از رسانه و فضای مجازی در گسترش اسلام هراسی را از دیگر محورهای این فراخوان برشمرد.

 

چهری تصریح کرد: علاقمندان  به شرکت در این همایش می‌توانند مقاله کوتاه خود را تا تاریخ ۱۲ بهمن ماه  جاری به آدرس conf.qurani.kermanshah@gmail.com ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه شرکت در همایش به آدرس kermanshah.quran.ac.ir مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به زمان برگزاری این همایش گفت: این همایش در دهه فجر امسال(۱۳۹۹) برگزار و مقالات برتر در این همایش معرفی خواهند شد.

 

گفتنی است، این همایش توسط دانشگاه علوم قرآنی کرمانشاه با همکاری مجموعه‌ای از نهادها ،ارگان های دولتی، رسانه ها و خبرگزاری شبستان استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.
 

کد خبر 1012462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha