شهید سردار حاج قاسم سلیمانی دیپلماسی مقاومت و ایستادگی را در معرض نمایش گذاشت

همرزم شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در زاهدان با بیان اینکه سردار شوق به شهادت داشت، گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی دیپلماسی مقاومت و ایستادگی را در معرض نمایش گذاشت .

«سلطانعلی میری» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: سخن گفتن در مورد شهدا کاری سخت است؛ آنچه  که مسلم است فضای عمومی جهان اسلام، منطقه و استان ما این روزها با نام سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی عجین شده است.

 

همرزم شهید سردار حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: هر کسی از هر منظری می تواند سخن و صحبتی را  در مورد شهدا و خاص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی داشته باشد؛ گروهی او را رزمنده بزرگ می دانند که در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرد؛ برخی او را یک استراتژیست برتر و مسلط در دنیا و بی نظیر و بی مانند می دانند که اقدامات ارزشمندی در دفاع از مظلومین و مستضعفان جهان به جا گذاشت.

 

میری تصریح کرد: برخی سردار دلها را یک دیپلمات حرفه ای می دانند که در عرصه دیپلماسی و دیپلماتیک حرف برای گفتن داشت؛ یک سیاستمدار بزرگی که نه فقط به عنوان یک رزمنده، در تحولات داخلی و فرا منطقه ای ایفای نقش کرد و شاید گفت که سردار دلها همه این ها بود اما فراتر از این ها؛ آنچه که امروز محبوبیت و جایگاه سردار را در بین محرومین و مستضعفین منطقه دو چندان می کند شجاعت و تدبیر بود که زبانزد خاص و عام بود و این از ویژگی فرماندهان دوران دفاع مقدس خاصه دو سرداری که این متعلق به آنها است یکی مالک اشتر جبهه مقاومت سردار دلها( حاج قاسم سلیمانی) و یکی مالک اشتر لشکر ۴۱ ثارالله شهید قاسم میرحسینی؛ هیچ عملیاتی نبود که  در نوک حمله و خط مقدم هر دو حضور نداشته باشند و به عنوان یک سرباز در همه عرصه ها حضور داشتند.

 

وی اخلاص، تقوا و خداترس از خصوصیات شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، افزود: در بیانات ارزشمند شهید حاج قاسم سلیمانی آمده است که کسی که می خواهد شهید شود، شهید زندگی کند و مش و مرام شهدا را در زندگی قرار دهد؛ انقلابی و قاطعیت در مقابل دشمنان و استکبار و عطوفت و مهربانی نسبت به مردم و خانواده های شهدا از ویژگی های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

 

همرزم شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه سردار شوق به شهادت داشت، تصریح کرد: سردار دلها به عنوان یک رزمنده همه راهبردها وسیاست ها و سناریوها منطقه ای آمریکا را در منطقه با چالش روبه رو کرد، دیپلماسی مقاومت و ایستادگی را در معرض نمایش گذاشت.

 

میری گفت: مکتب شهید سردار حاج قاسم سلیمانی الگو گرفته از مکتب اسلام، اهل بیت(ع) و کربلا بود؛ شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس شجاعت بی نظیری در رزم و جنگ داشت؛ اخلاص، تقوا و رابط معنوی با خدا داشتن از ویژگی های شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بود که سبب شد تا سردار، محبوب دلها شود.

کد خبر 1012492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha