خدمات جهادی گروه جهادی فاطمیون در عرصه محرومیت زدایی و مبارزه با کرونا

حجت الاسلام جلالوند با اشاره به خدمات گروه جهادی فاطمیون گفت: این گروه جهادی پس از شیوع بیماری کرونا در ضدعفونی خیابان ها، کمک های مومنانه، تولید ماسک و ایجاد اشتغال به متضرران اقتصادی ورود یافت و خدمات قابل توجه ای تاکنون انجام داده است.

 حجت الاسلام « داود جلالوند» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به خدمات گروه جهادی فاطمیون هیئت رزمندگان اسلام  در بحران بیماری کرونا اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا با تشکیل گروه جهادی در گندزدایی محلات و ضدعفونی معابر و خیابان های تهران و ایستگاه های اتوبوس،پارک ها و فضاهای سبز در سطح منطقه،دستگاه های خود پرداز،پمپ های بنزین وارد عمل شدیم و با توجه به کمبود ماسک با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تهیه و تولید آن ورود کردیم.

 

مدیرگروه جهادی فاطمیون ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام بیان کرد: برای رفع  اقلام بهداشتی اقدام به تهیه  چرخ خیاطی صنعتی و کارگاهی، خانگی کردیم و اگرچه در روزهای اول میزان تولید ماسک این گروه جهادی کم بود، اما با افزایش تعداد دستگاههای تولید ماسک به 270 عدد در حال حاضر بیش از 5 هزار ماسک در طول روز تولید و به نیازمندان تهران و نیز تعدادی دیگر از استانها به صورت رایگان عرضه می شود.

 

 

حجت الاسلام جلالوند در ادامه با اشاره به تولید «گان» به عنوان محوردیگر فعالیت جهادگران سلامت گروه جهادی فاطمیون خاطرنشان کرد: با رایزنی با وزارت بهداشت خط تولید لباس گان هم راه اندازی نمودیم وبا تولید لباس مخصوص کادر درمان و عرضه به تعدادی از بیمارستانها سعی کردیم بخشی از کمبودها در این زمینه را جبران کنیم.

 

وی ادامه داد: در تولید ماسک و گان توانستیم برای 45 نفر که به دلیل شرایط بحران کرونا کسب و کارشان را از دست داده بودند، اشتغال فراهم کنیم تا بخشی از مشکل زندگی آنها رفع شود، ضمن اینکه با تعامل و همکاری با یک سرمایه گذار اقدام به خریداری و تهیه دستگاه حرفه ای برای تولید ماسک هم نمودیم، که از این طریق این افراد به صورت دو شیفت دراین کارگاه مشغول به کار شدند و ضمن عرضه این اقلام بهداشتی به صورت رایگان در برخی از اماکن عمومی همچون مترو نیز با راه اندازی ایستگاههای سلامت این اقلام بهداشتی با قیمت مناسب به فروش می رسد.

 

 

 

حجت الاسلام جلالوند گفت: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و کمک های مومنانه، توزیع بسته های ارزاق در سه نوبت هم در دستور کار این گروه جهادی قرار گرفت و بیش از 450 سبد معیشتی در مناسبت های مختلف تاکنون میان نیازمندان توزیع شده است.

 

وی با اشاره به رویکردها و برنامه های این گروه جهادی در موج سوم این بیماری گفت: در حال حاضر با همکاری اداره بهداشت شمال غرب کشور و سازندگی سپاه در تست و غربالگری و تست رایگان کرونا فعالیت داریم.

 

حجت الاسلام جلالوند با بیان اینکه درطول سه سال فعالیت این گروه جهادی رویکردمان محرومیت زدایی و اشتغال زایی در اقصی نقاط کشور است، بیان کرد: در بحران های مختلفی همچون سیل، زلزله، فقر و محرومیت با شناسایی تیم جهادی به ارزیابی مشکلات آن منطقه می پردازیم، سپس وارد عمل می شویم، به گونه ای که با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در سیل جنوب سیستان و بلوچستان اقداماتی در عرصه محرومیت زدایی و عمرانی انجام دادیم.

 

 

 

وی اضافه کرد: در منطقه دلگان  با توجه به اینکه بیشترین آسیب سیل به زمین های کشاورزی وارد شده بود و کشاورزان این منطقه عمدتا افراد تنگدستی بودند، در بخش کشاورزی به آنان امدادرسانی صورت گرفت. همچنین با شناسایی افراد بی بضاعت و سیل زده در نقاط مختلف این شهرستان وارد عمل شدیم و در همین راستا   ۴۰۰ سبد مواد غذایی  به سیل زدگان بخش جلگه دلگان جنوب سیستان و بلوچستان توزیع شد.

 

مدیرگروه جهادی فاطمیون ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام خاطر نشان کرد: همچنین در سیل استان لرستان و در روستای چم مهرپل دختر نیز توانستیم ویزیت بیش از 60 نفر از روستاییان را به صورت رایگان انجام دهیم و نود درصد مشکل انتقال آب به این روستا برطرف شد. علاوه برآن در 29 روز کار جهادی در این روستا در تامین برق و بهداری آنجا فعالیت کردیم.

 

وی افزود: سیاست کاری گروه جهادی فاطمیون به این شکل است که در محرومیت زدایی هر منطقه ای که وارد می شود، سعی می کند، به همت جوانان آن منطقه که اشراف به آنجا دارند، برای خدمت رسانی بهتر گروه جهادی تشکیل دهد و به همین جهت گروه جهادی شهید محسن حججی را در پلدختر برای ارایه خدمات تشکیل دادیم.

 

مدیرگروه جهادی فاطمیون هیئت رزمندگان اسلام همچنین از فعالیت این گروه جهادی در محور تهیه جهیزیه با همکاری خیرین نیز اشاره کرد و گفت: تهیه لوازم التحریر به دانش آموزان، مشاوره های خانوادگی با حضور مبلغان و کارشناسان یکی دیگر از رویکردهای کاری این گروه جهادی در مناطق محروم است. 

 

 

 

 

 

کد خبر 1012572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha