شخصیت امیرمؤمنان علی السلام مظلوم واقع شده است

حجت الاسلام عرب پور با بیان اینکه شخصیت امیرمؤمنان علی السلام مظلوم واقع شده و در ابعاد مختلف حتی میان شیعیان شناخت کافی وجود ندارد؛ گفت: همه شیعیان باید از فرصت دهه امامت و ولایت برای تبیین مسئله امامت و شخصیت امام علی علیه السلام استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مهدی عرب پور، دوشنبه(۱۲ تیر) در نشست خبری دهه امامت و ولایت؛ گفت: غدیر از سندهای مهم و پرافتخار اسلامی است که بر اساس آن مشخص می شود پیامبر در حجة الوداع مسئله جانشینی خود را مطرح و امام علی علیه السلام را به عنوان جانشین معرفی کردند.

 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان کرمان با بیان اینکه صدها حدیث راجع به جانشینی امام علی علیه السلام وجود دارد که علامه امینی آن را در الغدیر جمع آوری کردند حتی اشعاری که راجع به حضرت در غدیرخم مطرح شد؛ افزود: بزرگان ماه ذیحجه را به دلیل مناسبت های فراوان مرتبط با اهل بیت، ماه اهل بیت دانستند که همه شیعیان باید از این فرصت برای تبیین مسئله امامت و شخصیت امام علی علیه السلام استفاده کنند.

 

وی از تشکیل پنج کمیته مراسم، تشکل ها و موکب های مردمی؛ احسان و فعالیت های اجتماعی؛ رسانه، فضای مجازی و نشر محتوا؛ تبلیغات شهری و فضاسازی؛ آموزش و تولید محتوا و نظارت و ارزیابی برای برگزاری برنامه های دهه امامت و ولایت خبر داد و متذکر شد: مأموریت اصلی همه برنامه ریزان در ارتباط با مسئله امامت است و مسئله ولایت فقیه نیز در امتداد آن قرار دارد.

 

حجت الاسلام عربپور اظهار کرد: شخصیت امیرمؤمنان علی السلام مظلوم واقع شده و در ابعاد مختلف حتی میان شیعیان شناخت کافی وجود ندارد و از رهنمودهای آن حضرت از جمله نهج البلاغه کم استفاده کردیم.

 


حسین انجم شعاع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز برنامه های مردمی این ایام را به تفصیل اعلام کرد که از اینجا قابل مشاهده است.
 

کد خبر 1276123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha