طرح ملی «ایران قوی» کلان برنامه های وزارت ارشاد را پوشش می دهد

بنی اسدی با تأکید بر اینکه طرح ملی «ایران قوی» کلان برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را پوشش می دهد، گفت: منطقه ۶ کانون های مساجد کشور شامل استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و خراسان شمالی تاکنون در رتبه اول بین دیگر مناطق قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمیدرضا بنی‌اسدی» امروز (۱۷ دی) در نشستی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی که با حضور مدیر ستاد فهمای خراسان جنوبی برگزار شد، طی سخنانی ضمن قدردانی از فعالیت های کانونهای این استان، گفت: امسال در راستای دومین دوره برگزاری رویداد ملی فهما، طرح ملی ایران قوی با هدف حضور هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی و تقویت بیشتر فعالیت های کانون های مساجد و ایجاد زمینه تبادل بیشتر بین فعالان مساجد طراحی شده است.

 

مدیرکل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور افزود: این طرح از ایام هفته دفاع مقدس آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ماه و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی و تعطیلی مساجد که امکان برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری به صورت حضوری فراهم نیست با استفاده از ظرفیت فضای مجازی شاهد حضور قوی کانون های مساجد در طرح ایران قوی هستیم، عنوان کرد: منطقه ۶ کانون های مساجد کشور شامل استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی است که در ارزیابی های طرح ملی ایران قوی تاکنون این منطقه در رتبه اول بین دیگر مناطق قرار دارد.

 

بنی اسدی بیان کرد: در پنجمين هفته معرفی رابطين کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، از بین ۱۴ رابط برتر کشوری، ۲ رابط فهمای خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه برتر طرح ملی «ایران قوی» شدند.

 

مدیرکل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به توجه ویژه ستاد به استان های پهناور و مناطق مرزی، تصریح کرد: امسال طرح ملی «ایران قوی» به عنوان مبنای سنجش فعالیت های کانون هاست و درصدد هستیم تا از ۱۰ درصد کانون های برتر در سطح این استان تقدیر شود.

 

وی با تأکید بر اینکه طرح ملی «ایران قوی» کلان برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل شفافیت، هوشمندسازی، توسعه دسترسی فرهنگ و هنر و ارتقای کیفی و محتوایی محصولات فرهنگی و هنری را پوشش می دهد، خواستار تداوم حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان شد.

 

لزوم نگاه ویژه به تقویت کانون های فرهنگی و هنری خراسان جنوبی

«ناصر نبی زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم با قدردانی از تلاش ها و پیگیری گسترده ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی، گفت: در شرایط کاهش اعتبارات اما همچنان تلاش برای فعالیت کانون های مساجد و اجرای طرح ایران قوی در استان ادامه دارد.

 

وی به با بیان اینكه خراسان جنوبی یک استان پهناور و سومین استان كشور به لحاظ وسعت است، ادامه داد: وسعت زیاد و پراکندگی جمعیت در این استان خدمت رسانی را سخت و مضاعف كرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال و ارائه خدمات فرهنگی در مناطق مرزی، افزود: کانون های فرهنگی و هنری عامل وحدت در منطقه هستند و باید به استان های مرزی و پهناوری مانند خراسان جنوبی برای برقراری بیشتر عدالت نگاه ویژه ای شود.

 

طرح ایران قوی ابتکاری برای تقویت و ترغیت بچه های مسجد

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از ساماندهی ۳۳ رابط فهما در کانون‌های فرهنگی مساجد استان خبر داد و اظهار کرد: هریک از رابطین با توجه به تقسیم‌بندی انجام شده، ۲۵ کانون همجوار را تحت پوشش دارند.

 

وی با اشاره به ظرفیت های خوب رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، ابراز امیدواری کرد که با حمایت از برنامه های کانون‌ها و ایجاد شور و تلاش شاهد تقویت و جریان‌سازی هرچه بیشتر کانون ها باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح ایران قوی ابتکاری برای تقویت و تشویق و ترغیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای فعالیت بیشتر است، یادآور شد: مسابقه بزرگ وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به مناسبت سالروز شهادت این شهید و دهه بصیرت با همکاری کانون های فرهنگی و هنری استان در حال برگزاری است که تاکنون ۱۲ هزار نفر در این مسابقه شرکت کرده اند.

 

گفتنی است، مدیرکل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با هدف تشریح ابعاد طرح ملی ایران قوی و برنامه های آن به استان خراسان جنوبی سفر کرد.

 

 

کد خبر 1012589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha