منع تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴  صبح به قوت خود باقی است

حقیقی با اشاره به اینکه هفت شهرستان استان زنجان در وضعیت زرد هستند، گفت: منع تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح همچنان به قدرت و قوت خود باقی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان زنجان اظهار کرد: تغییر وضعیت کرونایی هفت شهرستان استان به وضعیت زرد نباید ما را فریب دهد.

 

فتح الله حقیقی با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شرایط موجب بازگشت به وضعیت قرمز می شود، ادامه داد: پایداری این وضعیت در گرو رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و عدم تجمع افراد است.

 

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که واکسن مطمئن و به اندازه کافی در اختیاز نباشد؛ نمی‌توان امیدوار بود، افزود:در صورت تزریق واکسن نیزباید پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنیم.

 

حقیقی بر ضرورت همزیستی با کرونا و تغییر سبک زندگی تاکید کرد و گفت: باید بیاموزیم که با کرونا زندگی کنیم و بدانیم که با کوچکترین سهل‌انگاری، فاجعه به بار آمده است.

 

به گفته استانداری زنجان سهل انگاری در این زمینه از کسی پذیرفته شده نیست و افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند چه گناهی کرده‌اند در حالی که در بین آن‌ها افرادی وجود دارند که علی‌رغم مشکلات ریوی و سایر بیماری‌ها باز هم از ماسک استفاده می‌کنند.

 

این مقام مسئول لازمه مقابله با این ویروس را رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان کرد و گفت: بسیج، مراقبان سلامت، همیاران سلامت، مخابرات، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند.

 

حقیقی با بیان اینکه باید از ورود افراد مشکوک به کرونا به ادارات جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها حق ندارند به مراجعانی که ماسک نزده اند، خدمات ارائه دهند.

 

این مسئول با بیان اینکه استفاده از ماسک از خانه تا خانه باید الزام باشد، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم پیک سوم کرونا را به واکسن متصل کنیم با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید به شدت برخورد شود.

 

وی افزود: مراسم عروسی و ترحیم باید با تعداد محدود افراد و بدون تجمع و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شوند و در این رابطه باید دستورالعملی تدوین شده و متخلفان شناسایی شوند.

 

حقیقی تاکید کرد: منع تردد خودروها از ساعت 21 تا 4 صبح همچنان به قدرت و قوت خود باقی است و در این رابطه هر مصاحبه‌ای غیر از معاون سیاسی استاندار و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان منتشر شود، معتبر نبوده و جایگاهی ندارد.

 

کد خبر 1012652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha