تظاهرات مردم موریتانی علیه احتمال رابطه با صهیونیستها

نمایندگان پارلمان موریتانی خواستار تصویب قانونی به منظور جرم خواندن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نمایندگان 3 حزب سیاسی در پارلمان موریتانی یعنی ائتلاف جریان‌های پیشگام، ائتلاف مردمی پیشگام و ائتلاف عدالت و دمکراسی در بیانیه ای مشترک خواستار ارائه پیش‌نویس قانونی در این راستا و تصویب فوری آن شدند.
در این بیانیه آمده است که در سایه گسترش دامنه عادی سازی روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی و ورود این موج به منطقه و کشورهای آفریقایی، شکی در این نیست که ترویج دهندگان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به دنبال اعمال فشار بر کشورهای منطقه به منظور واداشتن آنان به همسویی با قطار عادی سازی روابط هستند.
این احزاب بر ضرورت تلاش تمامی فراکسیون های پارلمانی به منظور تاکید بر اجماع ملی و تاریخی موریتانی از زمان تاسیس این کشور در زمینه حمایت از قضایای عادلانه و در راس آن مسئله فلسطین تاکید کرد.
این بیانیه می افزاید که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی جدای از اینکه خروج از اجماع ملت های صلح دوست و آزادیخواه جهان است، به منزله تایید تمامی جنایاتی است که رژیم صهیونیستی بر پایه آن تاسیس شده و هر روزه نیز این جنایات را در حق ملت فلسطین مرتکب می شود.
لازم به ذکر است که محمد ولد عبدالعزیز رئیس جمهور سابق موریتانی سال 2009 روابط کشورش با رژیم صهیونیستی را قطع و سفیر این رژیم را هم از موریتانی اخراج کرد.
موریتانی بارها تاکید کرده که بر موضع خود در حمایت از مسئله فلسطین و حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل خویش به پایتختی قدس شریف پایبند است.

 

کد خبر 1012664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha