همسایگی مسجد و کلیسا، نماد شکیبایی میان ادیانی در پادگان نظامی صربستان

نیروهای مسلح صربستان به نماد شکیبایی میان ادیانی در بالکان غربی تبدیل شده اند چرا که به دلیل وجود مسجد و کلیسا در پادگان واقع در «نووی بازار» سربازان مسیحی و مسلمان مناسک عبادی و دینی خود را به طور مساوی با هم برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»،نیروهای مسلح صربستان به نماد شکیبایی میان ادیانی در بالکان غربی تبدیل شده اند چرا که سربازان مسیحی و مسلمان مناسک عبادی و دینی خود را به طور مساوی با هم برگزار می کنند.

 

یک مسجد و یک کلیسا در حدود هفت سال پیش در پادگان «تسرو» در «نوی پازار» ساخته شدند و این امکان را برای اقامه نماز مسلمانان در مسجد و عبادت سربازان ارتدوکس در کلیسا فراهم کرده اند.

 

« Elvir Smailagic»،سرباز مسلمان در این باره گفت: تفاوت بین سربازانی که در یک پادگان خدمت می کنند و به تفاوت های هم احترام می گذارند ثروت بسیار بزرگی است.

 

«الویر» در این باره گفت: صربستان با ساخت این عبادتگاه ها نشان داده است که هیچ تمایزی بین شهروندان خود قائل نیست.

 

وی افزود: هر سربازی که برای عبادت به مسجد می رود با حالتی معنوی از آن خارج می شود و این برای سربازان بسیار خوشایند است.

 

این سرباز مسلمان افزود: دریافت های حالت های معنوی انجام وظایف دشوار را برای  سربازان آسان می کند. دروازه های ارتش صربستان به روی همه مسلمانان این کشور باز است.

 

کشیش «ولادان ووکوویچ» که به عنوان کشیش در پادگان خدمت می کند نیز در این باره گفت: وجود عبادتگاه های دو مذهب مختلف در زیر یک سقف نشان می دهد که مردم از نظر خدا برابر هستند.

 

وی افزود: این یک پناهگاه معنوی برای همه اعضای ارتش است. امروز مردم با مشکلات و اضطراب های زیادی دست و پنجه نرم می کنند. این برای همه اعضای ارتش صربستان مانند یک پناهگاه معنوی است. سربازان می توانند در هنگام مقابله با سختی ها به این مکان های عبادی بروند و حال معنوی پیدا کنند.

 

«نووی پازار » نمونه ای زیبا از هماهنگی بین مذهبی است که 82 درصد از جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند.

کد خبر 1012682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha