خبر خوب برای مشمولان خدمت عمومی سربازی در گلستان

یونس آبادی گفت: مرکز آموزش مشمولان با یک سال غیبت در گلستان راه اندازی شده است و این مشمولان می توانند دوران خدمت را در استان بگذرانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مرتضی یونس آبادی» ظهر امروز (چهارشنبه 17 دی) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مشمولان خدمت وظیفه عمومی در صورتی که در مهلت یا موعد مقرر برای خدمت عمومی خود را معرفی نکنند غایب شناخته می شوند.

 

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی گلستان به محدودیت های مشمولان غایب در ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی اشاره کرد و ادامه داد: براساس ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی، استخدام ‌کننده یا استخدام‌  کنندگان مشمولان غایب در وزارتخانه‌ ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادها برای هر یک از افراد ‌اول و دوم به کسر نصف حقوق از شش ماه الی یک سال و در صورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم‌ خواهند شد.

 

یونس آبادی گفت: همچنین استخدام و به کارگیری مشمولان غایب در کارخانه‌ ها و کارگاه ها و مؤسسات خصوصی بدون ‌داشتن معافیت دائم ممنوع است و در صورتی که گشت های اماکن و یا گزارش هایی از به کارگیری این افراد ارائه شود این افراد به مرجع قضایی معرفی می شوند که در سال نخست 17 میلیون تومان (هزینه سالانه یک سرباز) و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز جریمه می شوند.

 

وی افزود: مشمولان غایب که در موعد مقرر از طرف اداره وظیفه عمومی اعلام شده نسبت به خدمت عمومی خود را معرفی نکردند در بازده سه ماه به سه ماه اضافه خدمت و در بازده بیش از سه ماه به 6 ماه اضافه خدمت محکوم می شوند.

 

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی گلستان به محدودیت های مشمولان غایب اشاره کرد و ابراز داشت: غایبان خدمت امکان تسهیل در مقاطع بالاتر را ندارند، امکان سفر به خارج از کشور چه سیاحتی و چه علمی برایشان میسر نیست و این افراد جواز کسب نمی توانند دریافت کنند و همچنین با هماهنگی از بانک های عامل قادر به دریافت تسهیلات بانکی نخواهند بود.

 

یونس آبادی تاکید کرد: آمارهای دقیقی از مشمولان غایب در دسترسی نداریم ولی تعداد زیادی از مشمولان غایب در استان گلستان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه خانواده ها نگران سلامت فرزندان خود برای اعزام به خدمت نباشند، افزود: قبل از اعزام سربازان از آنها آزمایش گرفته می شود و سلامت همه سربازان و مشمولان خدمت قبل از اعزام بررسی می شود.

 

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی گلستان به کاهش دوره آموزشی سربازان اشاره کرد و افزود: دوره آموزشی سربازان به یک ماه رسیده است و تعداد زیادی از سربازان در مراکز آموزشی که در استان ها در نظر گرفته شده است آموزش می بینند.

 

یونس آبادی افزود: در سال گذشته ابتدای ماه های زوج برای اعزام مشمولان فارغ التحصیلان دانشگاهی و نوزدهمین روز هر ماه مشمولان با مدرک تحصیلی دیپلم و کمتر از آن به خدمت سربازی اعزام می شدند که این اعزام ها با هم ادغام شده و یکم هر ماه این اعزام ها اتفاق می افتد.

 

وی گفت: مرکز آموزش سربازان مشمول با بیش از یک سال غیبت در استان گلستان در نظر گرفته شده است و پس از دوره آموزشی این سربازان در استان خدمت می کنند و این مهم فرصت خوبی است که این افراد نسبت به اعلام وضعیت خدمت خود اقدام کنند.

 

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی گلستان تاکید کرد: مشمولان غایبی که تاکنون مراجعه نکرده‌اند، می‌توانند نسبت به ثبت ‌نام در دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنند و از فرصت آموزش و خدمت در استان بهره‌مند شوند.

 

کد خبر 1012724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha