فلسفه حجاب و عفاف برای در امان ماندن از گناه و لغزش ها است

جمالی با بیان اینکه حجاب و عفاف تنها مختص به بانوان نیست، گفت: بر همین اساس یکی از فرامین مهم دین، توجه به فلسفه حجاب و عفاف برای در امان ماندن از گناه و لغزش هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «احد جمالی» ظهر امروز (۱۷ دی ماه) در جلسه عفاف و حجاب با بیان اینکه، نگاه اسلام به زندگی جامع بشری کمال و سعادت دنیوی و اخروی است، اظهار کرد: حجاب و عفاف دو اصل مهم و اساسی در این زمینه بوده که رعایت این الزامات دینی باعث می شود تا جامعه از آسیب‌های اجتماعی دور بماند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حجاب و عفاف تنها مختص به بانوان نیست، گفت: بر همین اساس یکی از فرامین مهم دین، توجه به فلسفه حجاب و عفاف برای در امان ماندن از گناه و لغزش ها است.
 

وی ضمن تاکید بر اینکه، در زمینه حجاب و عفاف، آیات قرآن، احادیث و روایات مختلفی برای زنان و مردان در جوامع اسلامی اشاره دارد، گفت: جایگاه رفیع زن در دین مقدس اسلام و در نظام مقدس جمهوری اسلامی به زنان هویت بخشید است.
 

جمالی با بیان اینکه، با رعایت حجاب و عفاف در دیگر شئونات زندگی هم می ‌توان الگویی والا برای سایرین بود، ابراز داشت: متاسفانه در برخی موارد بعضی پوشش های ناقص اغوای آنها بسیار ناشایست و زننده است که کرامت مادری، همسری و انسانی را زیر سوال می برد.
 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کسانی که به ضرورت حجاب به درستی پی نبرده اند، در پایبندی به آن نیز از خود ضعف و سستی نشان می‌ دهند و ریشه این بی حجابی را باید در ضعف باورهای دینی جستجو کرد.
 

وی ادامه داد: خانواده‌هایی که از آموزه‌های دینی فاصله می‌ گیرند باورهای آنها فقط رنگ مذهبی دارد، ولی پایه و اساس دینی ندارد در دام بی حجابی گرفتار می شوند.
 

جمالی گفت: متاسفانه در برخی موارد بی توجهی و سست غیرتی سرپرستان خانواده‌ نیز در گرایش به بدحجابی زنان و دختران نقش دارد و این گونه خلقیات باعث گمراهی فرزندان و آسیب به جامعه شده که بسیار زشت و بد است.
 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به اینکه، رفتار حضرت فاطمه (س) الگو و معیار بسیار روشنی برای همه بشر به ویژه بانوان است تا به زندگی سعادتمندی برسند، گفت: بانوان به ویژه دختران جوان با حجاب و عفاف خود گام موثری برای بالا بردن شخصیت، ارزش و حفظ موقعیت خود برداشته اند.
 

وی حضور اساتید حوزه و دانشگاه در برنامه هایی که بتوانند به شیوه های نو، زبان و شرایط امروزی و بسیار مخاطب پسند در خصوص حجاب و عفاف بحث کنند را ضروری دانست.  
 

جمالی تاکید کرد: همه وظیفه داریم و در راس آن جامعه فرهنگی، رسانه ای، دانشگاهی، نخبگانی و بزرگان بیشتر مسئولیت دارند تا نسبت به تعمیق و تحقق ارزش های دینی از جمله حجاب و عفاف در جامعه نقش ایفا کنند.

کد خبر 1012754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha