توزیع بیش از ۲ میلیون بسته معیشتی در بین خانواده های نیازمند

حجت الاسلام نوری زاده گفت: تاکنون در جهت حمایت از نیازمندان بالغ بر یک میلیون ۲۸۰ بسته ارزاق معیشتی در سطح کشور توزیع شده و تا پایان مرحله دهم به بالغ بر ۲ میلیون بسته معیشتی خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید ناصرالدین نوری زاده» در جلسه استانی کمیته برنامه ریزی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان که امروز (چهارشنبه ۱۷ دی) در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، بیان کرد: وظیفه همه ما توسعه و تعمیم فرهنگ وقف در همه سطوح جامعه است و امروز افتخار مجموعه اوقاف و همه ما  به داشتن روحیه جهادی است که این امر باید در فعالیت ها افزایش سطح اعتماد عمومی به وقف رویت شود.

 

معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: باید در همه فعالیت ها بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری با نگاه نقادانه حرکت متکی بر علم، درایت، دشمن شناسی، داشته باشیم و اینگونه عمل کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش اوقاف افزود: حکومت دینی با دین باید شکل بگیرد و نهادی مانند اوقاف که در حوزه عملیات فرهنگ دینی فعالیت می کند هم می ‌تواند موجب رشد و نمو دین شده و هم اینکه باعث نزول آن شود.

 

حجت الاسلام نوری زاده اعلام کرد: رسالت اوقاف، رسالتی بزرگ و عمیقی است به عنوان مثال بالغ بر ۸۰۰ نیت در موقوفات شناسایی شده است و این ظرفیت، ظرفیت بی بدیلی است یعنی برای همه فعالیتی نیت داریم.

 

وی اعلام کرد: اوقاف نهاد اقتصادی است که ریشه در باورهای دینی دارد و علاوه بر نهاد اقتصادی، نهاد امنیتی، پژوهشی، دانشی و اجتماعی است، اوقاف ظرفیت بی بدلیلی برای حکومت دینی است و وقف یکی از روش های نیکو و پسنده ای که از دیرباز در تاریخ بشر وجود داشته که اسلام مسیر ان را روشن کرد و به آن جهت داده است.

 

معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: فرهنگ و تاریخ ما وامدار خیراندیشی واقفانی است که جهان را نیکو و خوب می خواستند و بر حسب آن اقدام به بخشش مال خود کردند.

 

وی در ادامه توضیح داد: توجه به ظرفیت استان توجه به پژوهشگران، نخبگان، علما و ‌مسئولان برای اجرای امینیانه نیت واقفین لازم اجراست و بزرگ‌ترین سرمایه ما اعتماد ملی است و باید مراقب باشیم این اعتماد عمومی با عملکرد ما زیر سوال نرود.

 

حجت الاسلام نوری زاده گفت: امروز با توجه به نیازهای جدید، لازم است واقفان سمت و جهت وقف خود را به این سمت و برطرف کردن این نیازها برد.

 

وی در پایان با اشاره به توزیع بسته های معیشتی توسط اوقاف و امور خیریه یادآور شد: تاکنون در جهت حمایت از نیازمندان بالغ بر یک میلیون ۲۸۰ بسته ارزاق معیشتی در سطح کشور توزیع شده و تا پایان مرحله دهم ان شالله به بالغ بر ۲ میلیون بسته معیشتی خواهد رسید.

 

کد خبر 1012772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha