اختتامیه دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام در منطقه آزاد اروند برگزار شد

مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام با موضوع دفاع مقدس و مقاومت به میزبانی شهرستان آبادان در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، آئین اختتامیه دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام با موضوع دفاع مقدس و مقاومت و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهدا مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز (چهارشنبه 17 دی) با حضور «سردار محمد قاسم ناظر» معاون هماهنگ و امور استان های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، «سردار محمود سزاوار» رئیس سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد دفاع مقدس، «سردار عباس یوسفی» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، «غلامرضا شرعتی» استاندار خوزستان و دیگر مسئولان شهری به میزبانی شهرستان آبادان در سالن 700 نفره منطقه آزاد اروند به صورت زنده و از طریق ویدئوکنفراس برگزار شد.

 

مدعوین حاضر در این جشنواره ابتدا با حضور در موزه دفاع مقدس خرمشهر به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند و سپس یا حضور در سالن همایش ها از آثار برگزیده هیئت داوران این جشنواره تقدیر و جوایزی نیز به آنها اهدا شد.

 

در بخش مستند دیپلم افتخار به فیلم مستند «ستارگان خلیج» اثر علی خایف از استان هرمزگان رسید و فیلم «پسرم» ساخته مهدی خالقی از خراسان رضوی اول، «مردی که نمی شناختم» ساخته مصطفی شبان از استان مرکزی و «عزیز قلی» ساخته جواد هادی اصل از کهگیلویه و بویراحمد مشترکا دوم و فیلم های «18 درصد» ساخته مصطفی شبان و «شیار ارگله» ساخته مجتبی خادم الحسینی از اصفهان مشترکا سوم شدند.

 

همچنین هیئت داوران جایزه ویژه بخش مستند را به فیلم های «بوکس برای صلح» ساخته محسن جهانی و فیلم «آهنگر» ساخته محمد مهدی خالقی از خراسان رضوی اهدا کرد.

 

در بخش داستانی دیپلم افتخار جشنواره به فیلم «دستخط» ساخته محمود شاکری از هرمزگان اهدا شد. همچنین جایزه اول این بخش به فیلم «هانا» ساخته روح الله اکبری از ایلام رسید. همچنین فیلم داستانی «دا» ساخته فرشاد صالحی از چهارمحال و بختیاری و «تمام مریم ها» اثر محمد جلیل اسکندرزاده از سمنان مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

 

در بخش انیمیشن نیز مقام اول به انیمیشن «سنگ های سپید» اثر فاطمه حسینی از تهران و آثار «داوود و جالوت» و «بازگشت» به ترتیب ساخته سعید گایینی از قم و جلال نعیمی از کرمانشاه دوم و سوم شدند.

 

هیئت داوران در بخش نماهنگ جایزه اول خود را به نماهنگ «جانباز» ساخته مهدی جهانگیری از استان همدان اهدا کرد، همچنین مقام های دوم و سوم این بخش به ترتیب به نماهنگ های «نغمه عاشقی» و «عطر قند» کاری از محمدرضا خوش لهجه از آذربایجان غربی و امیر عسکری از استان کرمان رسید.

 

در بخش تولید فیلم های 180 ثانیه ای نیز فیلم های «نفس» ساخته بیژن بیات از استان مرکزی، «تا فردا» اثر علی توکلی از چهارمحال و بختیاری و «وادی موران» ساخته عیسی بابایی از مازندران به ترتیب عناوین اول تا سوم را از خود کردند.

 

همچنین هیات داوران در بخش فیلم نامه نویسی هیچ اثری را شایسته دریافت مقام های اول و دوم ندانست و فقط اثر «پرواز» به نویسندگی حافظ بابانژاد از استان اردبیل را به عنوان نفر سوم اعلام کرد.

 

هیئت داوران نشان ویژه سردار سلیمانی را با توجه به مضامین و محتویات برگرفته از فیلم «نامه ای از دمشق» اثری مهدی ابراهیم خانی را به همسر شهید مدافع حرم عباس دانشگر از سمنان اهدا کرد.

 

ستاد برگزاری دومین جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه رسام همچنین با توجه به مضامین و محتوای برگرفته از مستند «شبیه قاسم» و به منظور تکریم مقام شهدای حمله ناجوانمردانه آمریکا به فرودگاه بغداد نشان سردار سلیمانی را به خانواده شهید حسین پور جعفری تقدیم کرد.

 

در این آئین از 2 کتاب فیلمسازان حوزه دفاع مقدس ابراهیم حاتمی کیا و رسول ملاقلی پور و همچنین در پایان این اختتامیه از پوستر سومین جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه رسام نیز رونمایی شد.

 

کد خبر 1012783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha