جبران عقب ماندگی کشت محصولات پاییزه با کود سرک

عباسی گفت: کشت محصولات پاییزه گلستان نسبت به سال گذشته یک ماه به دلیل سرما و خشکسالی عقب است و برای جبران آن کشاورزان باید یک نوبت بیشتر کود سرک استفاده کنند.

«محمدرضا عباسی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به بازدیدهای میدانی از مزارع چغندرقند در استان گلستان نیاز است که کشاورزان در نسبت به مبارزه با علف های هرز اقدام کنند و این مهم را جزو اولویت خود قرار دهند.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: چغندرقند یک محصول جدیدی است که در استان کشت می شود و نیاز است که کشاورزان با کارشناسان شرکت جوین و شیروان و همچنین کارشناسان کلینیک های گیاه پزشکی در مرحله داشت مشورت کنند.

 

عباسی تاکید کرد: برخی از کشاورزان نیز که برای نخستین بار نسبت به کشت کلزا اقدام کردند از میزان رشد کم این محصول در این مقطع زمانی نگران هستند، رشد کم کلزا در این ایام به دلیل سرما است و با گرم شدن هوا و از بهمن  رشد کلزا افزایش پیدا می کند.

 

وی افزود: تراکم کلزا در هر متر مربع باید بین 10 تا 15 بوته باشد و اگر می خواهند کشاورزان عملکرد مطلوبی داشته باشند حتما در این خصوص از نظر کارشناسان جهاد کشاورزی استفاده کنند.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان به آفت «کک کلزا» اشاره کرد و گفت: این آفت به زراعت کلزا در مرحله دوبرگی ضرر وارد می کند و کشاورزان برای مبارزه با این آفت با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کنند.

 

عباسی بیان کرد: کشت محصولات پاییزه نسبت به سال گذشته به دلیل خشکسالی و سرمایی که در فصل پاییز اتفاق افتاد تقریبا یک ماه عقب است و برای جبران این موضوع کشاورزان باید یک نوبت بیشتر از کود سرک نسبت به سال گذشته استفاده کنند.

 

کد خبر 1012860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha