مقالات برتر دومين همايش ملی ادبيات مقاومت معرفی شد

مقالات برتر دومين همايش ملی ادبيات مقاومت که با بخش ویژه «شهید حاج قاسم سلیمانی» از صبح امروز آغاز به کار کرده بود، در مراسم اختتامیه معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «علیرضا حسینی» رییس دانشگاه کوثر و دبیر علمی دومین همایش ملی ادبیات مقاومت عصر امروز چهارشنبه (۱۷ آبان ماه) در آيين اختتامیه این همايش اظهار داشت: دومين همايش ملي ادبيات مقاومت با محوريت سردار سپهبد قاسم سليماني امروز به ميزباني دانشگاه كوثر و با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي و با حضور تعداد اندكي از ميهمانان به صورت حضوري و بيش از ١٠٠ نفر از پژوهشگران به صورت مجازي از كشورهاي لبنان، سوريه، بحرين، عراق و ايران برگزار شد.

 


وي افزود: بيش از ٢٢٠ مقاله از پژوهشگران و دانشجويان به اين همايش ارسال شده بود كه از بين آن‌ها تعداد ٢١ مقاله در سه پنل تخصصي به صورت مجازي ارائه شد و در نهايت مقاله های برتر معرفی شدند.

 

حسینی با بیان اینکه این همایش در دو بخش ویژه «شهید حاج قاسم سلیمانی» و بخش عام برگزار شد، از جمله محورهای بخش ویژه شهید سپهبد سلیمانی را نقش شهید سلیمانی در ارتقای صلح و امنیت منطقه و جهان اسلام،  نقش این شهید در ایجاد وحدت در جبهه ­های اسلامی، راهبرد صیانت از دستاوردهای شهید سپهبد قاسم سلیمانی،  نقش شهید در تغییر موازنه قدرت در منطقه و جهان اسلام،  نقش این سردار اسلام در ناکامی طرح­ های آمریکایی و اسراییلی در منطقه خاورمیانه و نقش دیپلماسی فعال شهید سپهبد قاسم سلیمانی در منازعات منطقه اعلام کرد.

 

رییس دانشگاه کوثر بجنورد اظهارکرد: ادبیات مقاومت و مطالعات تطبیقی، مطالعات مردم شناسی،  فرهنگ عامه و ادبیات شفاهی،  نقد اسطوره شناختی، زبان شناسی، مطالعات فرهنگی، نشانه شناسی ملی و قومی، وحدت ملی و قومی، ادبیات حماسی، مبانی انسان شناسی و فرهنگ و تاریخ ایران باستان هم بخشی از محورهای بخش عام به شمار می رود. 

 

در پایان این همایش یک روزه، مقالات برتر به شرح ذیل اعلام شد:


محور ويژه شهيد قاسم سليماني:  
مريم جلالي‌نژاد از دانشگاه رازي كرمانشاه
حسين محسني از دانشگاه محقق اردبیلی
محمدنبي اخلاقي پژوهشگر

 
مقاومت و پژوهشگران حوزه زبان عربي و انگليسي:
خديجه شهاب از دانشگاه لبنانی لبنان
محمد نوری الموسوی، نجلا حمید مجید از دانشگاه بابل عراق
محمد غفوري‌فر، سميه اميرآبادي از دانشگاه کوثر


ادبيات مقاومت، نقد و آسيب شناسي:
الله‌كرم عباسي از دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اصفهان
علي آسمند جونقانی، معصومه محمدنژاد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر
اميد وحداني‌فر از دانشگاه بجنورد

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1012871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha