آغاز  کار توسعه باب قبله در نزدیکی آستان مقدس عباسی

کارکنان بخش تعمیر و مهندسی آستان مقدس حضرت عباس در چارچوب طرح توسعه باب قبله کارهای مقدماتی را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، «محمد مصطفی طویل» مسئول شعبه عمرانی در بخش تعمیرات مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(ع)  دربیانیه ای اعلام کرد: کارکنان بخش تعمیر  و مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) کارهای مقدماتی را  برای افزودن فضاهای جدید به منظور خدمت به زایران حرم حضرت عباس(ع) آغاز کردند. به همین دلیل خیابان باب قبله برای توسعه به تخریب ساختمان هایی که این آستان پیش از این در تملک داشت، اقدام کرده است.

 

طویل افزود: کار توسعه و افزودن این فضا بخشی از طرح توسعه است که آستان مقدس حضرت عباس با هدف افزایش فضا برای زایران و کاهش ازدحام در زمان مراسم های میلیونی برعهده دارد تا زایران مراسم های خود را به سهولت انجام دهند، به خصوص که خیابان باب قبله، خیابان حیاتی و مهم است که در مراسم های میلیونی از جمله اربعین شاهد ازدحام شدید زایران است.

 

مسئول شعبه عمرانی در بخش تعمیرات مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(ع)  ادامه داد: این فضاهای که در این طرح اضافه خواهد شد، وسیع‌ترین فضای افزوده شده است. کار تخریب و آوار برداری این ساختمان ها باید با دقت انجام شود. ما کارهای مقدماتی آن را که شامل تخلیه کامل ساختمان‌ها، برداشتن تمام تیرهای کابل‌ برق و خطوط آب و فاضلاب است، آغاز کردیم.

 

وی گفت: ساختمان هایی که تخریب می شود، از دو طرف جاده از خیابان مجتمع سید الشهداء(صحن ساقی) تا پارکینگ موقت کشیده شده است. همچنین در طرف مقابل آن، ساختمان هایی که از صحن الجود تا آغاز خیابان بازار العلاوی کشیده شده است، تخریب خواهد شد. پس از پایان کار تخریب، فضای اضافی برای زایران که هزاران متر تخمین زده شده است، آماده می شود.

کد خبر 1012912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha