ادامه روند ساخت نمای ضریح مقام امام مهدی(عج)

رئیس بخش ضریح سازی آستان مقدس حضرت عباس(ع) از ادامه روند ساخت نمای ضریح مقام امام مهدی(ع) برای سالن بانوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، «ناظم الغرابی» رئیس بخش ضریح سازی آستان مقدس حضرت عباس(ع) گفت: کارکنان بخش ضریح سازی کار تکمیل نمای ضریح مقام امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه شریف) برای سالن بانوان را ادامه می دهند. ساخت و نصب نمای ضریح ویژه سالن آقایان به پایان رسیده است.

 

الغرابی افزود: کارکنان این بخش باوجود کار زیاد، جدول زمانی را برای اجرای این کار تعیین کرده اند. همه آنها با یک سرعت و در خطوط موازی کار خود را انجام می دهند، بدون اینکه بر پروژه های دیگر تاثیر بگذارد. یکی از کارها نمای ضریح مقام امام مهدی(عج) است که کار های آن به مراحل قابل قبولی رسیده است. زیرا  نصب همه اتصالات و سازه های چوبی که پایه اصلی برای نصب قطعات فلزی روی آن به شمار می آید، به پایان رسیده است. جنس چوب آن بورماست.

 

وی ادامه داد: طراحی نمای سالن بانوان مشابه نمای سالن آقایان است. اما از نظر اندازه متفاوت است. زیرا طول آن 3.80 متر و ارتفاع 2.95 متر است. تعداد پنجره ها چهار عدد است و هر پنجره با دیگری با یک ستون تزئینی و یک ستون دیگر جدا می شود. درب آن متشکل از دو ارسی با شبکه های مثلثی است و توسط یک نوار کتبیه کوچک که روی آن نام نمایندگی سازنده آن و سال ساخت حک شده است، جدا می شود.

 

رئیس بخش ضریح سازی آستان مقدس حضرت عباس(ع) گفت: یکی از کارهایی که درحال اتمام است، نوار نوشتاری مختص به کتیبه شعری است که در بالای پنجره ها قرار دارد. طول آن 3.80 و ارتفاع آن 19.5 سانتی متر است. روی این کتیبه ابیات شعری « يا سيّد السادات يا ابن المصطفى .. يا حجّةَ الباري بك الدّهرُ اكتفى» توسط «علی الصفار الکربلایی» شاعر ادبی و معاون دبیرکل آستان مقدس عباسی نوشته شده است. علاوه براین، بالای این درب کتیبه قرآنی است که روی آن آیه «الله نور السماوات و...» و آیه « و یذکر فیها اسمه یسبح له فیها بالغدو و الآصال» نوشته شده است. طول آن به 3.80 و ارتفاع 32 سانتی متر می رسد.

 

کد خبر 1012923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha