عدم اعمال قدرت شوراهای شهر در دستگاه هایی به جز شهرداری یک ضعف قانونی است

صادق زاده گفت: شورای شهر یک نهاد تصمیم‌ گیرنده و نظارتی است که فقط در حوزه شهرداری قدرت عمل دارد و ضعف قانونی است که نمی تواند در سایر دستگاه ها قدرتی اعمال کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهیلا صادق ‌زاده»، امروز (پنجشنبه 18 دی) در نشست هم‌ اندیشی ویدئوکنفرانسی بررسی «شاخص‌ها و معیارهای رعایت صرفه و صلاح مردم در مصوبات شورای اسلامی شهر» گفت: صدور پروانه ساختمانی از وظایف شهرداران مناطق است و هر شهرداری تلاش می‌کند تا درآمد بیشتری از این محل کسب کند.

مشاور راهبردی مرکز مطالعات و برنامه ‌ریزی شهر تهران افزود: میزان درآمدهای کسب ‌شده نیز از معیارهای ارزیابی شهرداران است و با توجه به اینکه ایجاد مشکل در بخشی از شهر باعث ایجاد مشکل در کل شهر می شود، شهردار یک منطقه به تنهایی برای آن منطقه نمی تواند تصمیم گیرد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در زمینه ترافیک، منظر شهری، آلودگی هوا و محیط زیست و ... نمی توان صرفا با نظر یک نفر اقدام کرد.

صادق زاده با اشاره به مزایا و معایب صدور پروانه‌های ساختمانی بلندمرتبه به ‌صورت متمرکز توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران بیان کرد: این روند موجب بررسی علمی‌تر و تخصصی‌تر پرونده‌ها شد اما باعث افزایش فشار‌ها به مناطق شد و در نهایت متوقف شد.

وی ادامه داد: نقش موثر شوراها در فرایند صدور پروانه‌ها باعث رعایت صرفه و صلاح به شکل مطلوب تری خواهد شد.

صادق‌زاده تصریح کرد: در مباحث کاربردی به نگاه آکادمیک نیاز است و باعث پرهیز از تصمیمات مقطعی مدیران شهری خواهد شد و باید توجه کرد که شورای شهر یک نهاد تصمیم‌ گیرنده و نظارتی است که فقط  در حوزه شهرداری قدرت عمل دارد و ضعف قانونی است که نمی تواند در سایر دستگاه ها قدرتی اعمال کند.

کد خبر 1013022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha