فقها در خط مقدم مبارزه با تفکرات مادی و انحرافی هستند

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، طغیان و فساد را دو ویژگی مشترک تمام تمدن های مادی و انحرافی برشمرد و گفت: فقها در خط مقدم مبارزه با تفکرات مادی و انحرافی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع» امروز (18 دی) در مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله مصباح یزدی که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تسلیت رحلت این عالم بزرگ، به بیان بخشی از ویژگی ها و خدمات ارزشمند ایشان پرداخت و گفت: این عالم ربانی، فقیه و حکیمی مجاهد بود.

 

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، فقها را مرزبان های اعتقادی جامعه برشمرد و افزود: فقیه کسی است که در مقام دفاع از تعالیم و اندیشه های اسلامی تلاش شبانه روزی می کند.

 

 

وی بیان کرد: فقیه نه تنها اندیشه دینی و اسلامی را در جامعه گسترش داده بلکه با انحرافات و مکاتب فکری منحرف نیز مقابله می کند.

 

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اینکه امروز در شرایطی هستیم که دشمنان اسلام در قامت تمدن برای مقابله با نظام اسلامی ظاهر شدند، اظهارکرد: نظام اسلامی نیز باید برای مقابله با آن ها در قامت تمدن ظاهر شود.

 

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، طغیان و فساد را دو ویژگی مشترک تمام تمدن های مادی و انحرافی برشمرد و افزود: این تمدن ها با ظاهر دل فریب خودشان به سراغ ما می آیند و در نهایت، تفکرات انحرافی را که نقطه مقابل تعالیم دینی و انسانی است، دیکته می کنند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در مصاف با تمدنی است که به اندازه تمامی تمدن های مادی تاریخ بشریت قدرت دارد  که در این بین علما علاوه بر تبیین اندیشه های دینی باید با تفکرات مادی این تمدن نیز مقابله کنند.

 

 

وی تفکر لیبرالیسم را شاخه ای از تفکر انحرافی و مادی دانست که در تمامی عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ...زندگی بشر ریشه دوانده است و گفت:  باید مانع گسترش این تفکر شد که در حقیقت فقها در خط مقدم مبارزه با تفکرات مادی و انحرافی هستند.

 

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع، آیت الله مصباح یزدی را عمار انقلاب اسلامی خواند و افزود: این عالم مجاهد در جریان فتنه ۸۸ از ولی فقیه همانند سرداری از علمدار انقلاب اسلامی دفاع کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1013042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha